TEMA EUROPSKA UNIJA: Spotovi o EU su bez srži
Zaključak je to spontanog “okruglog stola” koji je u jednom osječkom kafiću okupio 28-godišnjeg nezaposlenog trgovca, 31-godišnjeg diplomiranog pravnika i 45-godišnjeg ekonomista, uz sugestije u raspravi sa susjednih stolova za kojima je bilo osoba različitog profila. Čuvši razmišljanja “običnih” ljudi, potražili smo i komentare iz stručnih i političkih krugova.
Bez srži
Stjepan Ribić, direktor Regionalne razvojne agencije Slavonije i Baranje (RRA), kaže kako je njegova glavna zamjerka ta što tim do sada viđenim spotovima nedostaje - srž.
Sadržaj se nastavlja...
Upravo se čita
-
Posjetitelji festivala imaju priliku kuhati s Tomislavom Špičekom, zabaviti se uz Indiru Levak, družiti se s igračima NK Osijek te testirati svoje znanje s Deanom Kotigom. Za dozu adrenalina zadužena je ekipa iz Pannonian Challengea s preskokom preko kamiona za odvoz otpada
-
''U pitanju je redovito godišnje ispitivanje radionavigacijskih uređaja'', istaknuli su iz Zračne luke Osijek
-
“Nešto kaže, a ništa (konkretno) ne kaže”, rezonira
Ribić, te ističe kako je potrebno dati informaciju o tome kako će
se ulazak i život u EU odraziti na “obične” ljude. “Treba
reći ovo će poskupjeti, ono pojeftiniti..., treba reći da to nije
Jugoslavija”, dodaje.
- Bolje ikad nego nikad - komentira kampanju stručnjak
za odnose s javnošću Krešimir Macan.
“Provedeno je istraživanje, definirane su poruke koje treba
poslati. Produkcijski nije vrhunac, no poruke su jasne. Cilj je
samo da prođe referendum - malo su se prepali nakon događanja oko
generala, ali to se smirilo, atmosfera je pozitivna tako da
kampanja neće ni imati većeg utjecaja”, kaže, te dodaje kako
je građane trebalo konstantno informirati proteklih godina.
“Ovdje je riječ o općenitim benifitima, to nikoga više ne
zanima, jer to znamo. Nije bilo novca, kampanja je rađena na
brzinu, bila je to čista improvizacija i to se vidi. Nije
savršeno, no poruke gađaju na pravo mjesto”, ponavlja
Macan.
Vjekoslav Majnarić, slavonsko-baranjski koordinator
Udruge “Volim Hrvatsku - Ne u EU”, smatra kako
će spotovi, koliko god naivno izgledali, ispuniti svoju svrhu.
“Budite sigurni, na njima rade vrsni i dobro plaćeni
profesionalci koji su dobro proučili obrazovnu strukturu
Hrvatske. Kampanja nije namijenjena intelektualcima, ona je odraz
naše obrazovne strukture i oko toga ne treba filozofirati. Bit je
što i dalje nema mogućnosti dati stavove kontra EU”, kaže
Majnarić.
Šišljagić: Predizborna kampanja HDZ-a
Slavonski političari nisu nimalo blagi u kritici reklamne kampanje za ulazak Hrvatske u EU. Župan osječko-baranjski i predsjednik HDSSB-a Vladimir Šišljagić, ponavlja kako javnost treba informaciju o ispregovaranim poglavljima, o tome što je potrebno učiniti da se što je moguće bolje pripremimo za EU.
“Ovo je PR koji navija za ulazak u EU, igrokaz kojim se uz dramaturške doskočice bez konkretnih podataka poziva ljude da glasuju za ulazak u EU. Ovo je obična kampanja - mnogo novca, malo informacija. Dapače, ovo je predizborna kampanja HDZ-a financirana novcem poreznih obveznika”, kaže Šišljagić.
Šef osječko-baranjskog HSLS-a Darko Bajto oštro kritizira spotove kojima je, kaže, inteligencija hrvatskog naroda podcijenjena. “Građani su pametniji nego što spotovi indirektno govore. Nepotrebni su i podcjenjivački”, kaže Bajto.
Milardović: Stupidna i dogmatska kampanja
Kampanju za ulazak Hrvatske u EU politolog Anđelko
Milardović nazvao je “stupidnom i dogmatskom”,
pojašnjavajući kako se temelji na elementima “klasične
propagande, zaglupljivanja i pranja mozga”.
“Unosi dogmu koja se ne propituje, nego se mora kupiti, kako
kakvo sredstvo za čišćenje. Kao takva, u sebi ima potencijalno
nasilje nad dušom, duhom i razumom. U biti, isključuje sve druge,
sve različite i ne omogućuje javni diskurs o prednostima i
nedostacima toga koncepta. Ja sam prijatelj ulaska u EU, ali i
zakleti neprijatelj dogmatskog i nasilja u komunikaciji spram
različitog, koje je sotonizirano, ismijano i isključeno”,
kaže Milardović.
Spotovi za neuke
PR-stručnjakinja Lara Liović Nadaždi iz Energea Grupe, jasno artikulira ono što je o spotovima zaključila većina naših sugovornika - usmjereni su zreloj generaciji i neobrazovanima, a napravljeni su kao da su ih je radila amaterska družina.
“Spotove će razumjeti Vaša i moja baka, neobrazovani... To su tipična pitanja i odgovori u smislu 'nije to (EU) ništa strašno', a prave i konkretne odgovore ne daju. Kada gledamo kako su druge države najavljivale svoj ulazak u EU, ovo naše je na intelektualnoj razini kojoj, istina pripada većina, a koja obuhvaća ljude koji laički razmišljaju, strahuju za svoj mali život, posebno na domoljube koje zanima pitanje jezika, granice, Domovinskog rata... Dakle, nude se odgovori malom čovjeku koji se nema motiva više informirati, kojemu je internet nepoznanica i koji će zadovoljiti njegove interese o EU”, zaključuje.
Tekst: M.Mihaljević (www.glas-slavonije.hr)
Pročitajte sve iz teme EUROPSKA UNIJA:
Tema Europska unija: Što dobivamo, a što gubimo ulaskom u EU 1.dio
Tema Europska unija: Što dobivamo, a što gubimo ulaskom u EU 2.dio
Tema Europska unija: Što dobivamo, a što gubimo ulaskom u EU 3.dio
Izdvojeno
-
Ukupno je u Hrvatskoj 399 lokacija s kamerama, a u Slavoniji i Baranji je njih 79
-
Bez obzira na poskupljenje općenitih životnih troškova, studenti u Osijeku imaju privilegiju relativno stabilnih cijena najma stanova
-
Olga ne planira napustiti Osijek, a u Ukrajinu odlazi samo u okviru posjeta rodbini i prijateljima
-
Reci što misliš!