Vijesti / Ostalo

TEMA EUROPSKA UNIJA: Spotovi o EU su bez srži

TEMA EUROPSKA UNIJA: Spotovi o EU su bez srži

Zaključak je to spontanog “okruglog stola” koji je u jednom osječkom kafiću okupio 28-godišnjeg nezaposlenog trgovca, 31-godišnjeg diplomiranog pravnika i 45-godišnjeg ekonomista, uz sugestije u raspravi sa susjednih stolova za kojima je bilo osoba različitog profila. Čuvši razmišljanja “običnih” ljudi, potražili smo i komentare iz stručnih i političkih krugova.

 

Bez srži

Stjepan Ribić, direktor Regionalne razvojne agencije Slavonije i Baranje (RRA), kaže kako je njegova glavna zamjerka ta što tim do sada viđenim spotovima nedostaje - srž.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

“Nešto kaže, a ništa (konkretno) ne kaže”, rezonira Ribić, te ističe kako je potrebno dati informaciju o tome kako će se ulazak i život u EU odraziti na “obične” ljude. “Treba reći ovo će poskupjeti, ono pojeftiniti..., treba reći da to nije Jugoslavija”, dodaje.

- Bolje ikad nego nikad - komentira kampanju stručnjak za odnose s javnošću Krešimir Macan. “Provedeno je istraživanje, definirane su poruke koje treba poslati. Produkcijski nije vrhunac, no poruke su jasne. Cilj je samo da prođe referendum - malo su se prepali nakon događanja oko generala, ali to se smirilo, atmosfera je pozitivna tako da kampanja neće ni imati većeg utjecaja”, kaže, te dodaje kako je građane trebalo konstantno informirati proteklih godina.

“Ovdje je riječ o općenitim benifitima, to nikoga više ne zanima, jer to znamo. Nije bilo novca, kampanja je rađena na brzinu, bila je to čista improvizacija i to se vidi. Nije savršeno, no poruke gađaju na pravo mjesto”, ponavlja Macan.

Vjekoslav Majnarić
, slavonsko-baranjski koordinator Udruge “Volim Hrvatsku - Ne u EU”, smatra kako će spotovi, koliko god naivno izgledali, ispuniti svoju svrhu. “Budite sigurni, na njima rade vrsni i dobro plaćeni profesionalci koji su dobro proučili obrazovnu strukturu Hrvatske. Kampanja nije namijenjena intelektualcima, ona je odraz naše obrazovne strukture i oko toga ne treba filozofirati. Bit je što i dalje nema mogućnosti dati stavove kontra EU”, kaže Majnarić.

Šišljagić: Predizborna kampanja HDZ-a

Slavonski političari nisu nimalo blagi u kritici reklamne kampanje za ulazak Hrvatske u EU. Župan osječko-baranjski i predsjednik HDSSB-a Vladimir Šišljagić, ponavlja kako javnost treba informaciju o ispregovaranim poglavljima, o tome što je potrebno učiniti da se što je moguće bolje pripremimo za EU.

“Ovo je PR koji navija za ulazak u EU, igrokaz kojim se uz dramaturške doskočice bez konkretnih podataka poziva ljude da glasuju za ulazak u EU. Ovo je obična kampanja - mnogo novca, malo informacija. Dapače, ovo je predizborna kampanja HDZ-a financirana novcem poreznih obveznika”, kaže Šišljagić.

Šef osječko-baranjskog HSLS-a Darko Bajto oštro kritizira spotove kojima je, kaže, inteligencija hrvatskog naroda podcijenjena. “Građani su pametniji nego što spotovi indirektno govore. Nepotrebni su i podcjenjivački”, kaže Bajto.

Milardović: Stupidna i dogmatska kampanja

Kampanju za ulazak Hrvatske u EU politolog Anđelko Milardović nazvao je “stupidnom i dogmatskom”, pojašnjavajući kako se temelji na elementima “klasične propagande, zaglupljivanja i pranja mozga”.
“Unosi dogmu koja se ne propituje, nego se mora kupiti, kako kakvo sredstvo za čišćenje. Kao takva, u sebi ima potencijalno nasilje nad dušom, duhom i razumom. U biti, isključuje sve druge, sve različite i ne omogućuje javni diskurs o prednostima i nedostacima toga koncepta. Ja sam prijatelj ulaska u EU, ali i zakleti neprijatelj dogmatskog i nasilja u komunikaciji spram različitog, koje je sotonizirano, ismijano i isključeno”, kaže Milardović.

Spotovi za neuke

PR-stručnjakinja Lara Liović Nadaždi iz Energea Grupe, jasno artikulira ono što je o spotovima zaključila većina naših sugovornika - usmjereni su zreloj generaciji i neobrazovanima, a napravljeni su kao da su ih je radila amaterska družina.

“Spotove će razumjeti Vaša i moja baka, neobrazovani... To su tipična pitanja i odgovori u smislu 'nije to (EU) ništa strašno', a prave i konkretne odgovore ne daju. Kada gledamo kako su druge države najavljivale svoj ulazak u EU, ovo naše je na intelektualnoj razini kojoj, istina pripada većina, a koja obuhvaća ljude koji laički razmišljaju, strahuju za svoj mali život, posebno na domoljube koje zanima pitanje jezika, granice, Domovinskog rata... Dakle, nude se odgovori malom čovjeku koji se nema motiva više informirati, kojemu je internet nepoznanica i koji će zadovoljiti njegove interese o EU”, zaključuje.

Tekst: M.Mihaljević (www.glas-slavonije.hr)

Pročitajte sve iz teme EUROPSKA UNIJA:

Tema tjedna: Europska unija

Tema Europska unija: Što dobivamo, a što gubimo ulaskom u EU 1.dio

Tema Europska unija: Što dobivamo, a što gubimo ulaskom u EU 2.dio

Tema Europska unija: Što dobivamo, a što gubimo ulaskom u EU 3.dio


Izdvojeno

Reci što misliš!