Gimnazija Vukovar aktivni sudionik nacionalne obrazovne kampanje
Cjeloživotno obrazovanje i cjeloživotno učenje u sinergiji uključuju ne samo organizirano učenje već i nenamjerno, neorganizirano i spontano stjecanje znanja tijekom cijeloga života.
Škole imaju zadatak i obvezu omogućiti svojim učenicima
usvajanje, produbljivanje i obnavljanje znanja, vještina i
iskustva u različitim razdobljima života, različitim okruženjima
i načinima učenja. Brze promjene na tržištu rada, starenje
stanovništva i sve izraženija globalna konkurencija sve više
stavljaju u fokus važnost cjeloživotnog učenja jer ono postaje
preduvjet zapošljivosti pojedinca i povećanja njegove
konkurentnosti na tržištu rada, te, ne manje važno, cjeloživotno
učenje postaje temelj ostvarivanja osobnih potencijala. Nova
znanja i učenje tijekom cijelog života pomažu u razumijevanju
stalnih promjena, njihovom praćenju ali i u aktivnom
stvaranju.
Svjesni činjenice da cjeloživotno učenje postaje vodeće načelo za
razvoj obrazovanja, učenici i nastavnici Gimnazije Vukovar
aktivno sudjeluju u obilježavanju Tjedna cjeloživotnog učenja.
Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih i ove
godine, od 2. do 8. listopada, organizira 11. Tjedan
cjeloživotnog učenja u Hrvatskoj. Radi se o nacionalnoj
obrazovnoj kampanji u kojoj se svim zaineresiranima na
neposredan, često i neformalan način, prenosi poruka o važnosti
obrazovanja i učenja i to kroz nekoliko stotina događanja diljem
Hrvatske usmjerenih na promociju obrazovanja i učenja. Cilj ove
nacionalne obrazovne kampanje je podizanje svijesti o važnosti
učenja i obrazovanja a radi se o UNESCO-ovoj inicijativi koja je
pokrenuta 1999. godine, i svake se godine obilježava u brojnim
zemljama na svim kontinentima kako bi se senzibilizirala javnost
za cjeloživotno učenje, promicala kultura učenja te potaknula
osobna motivacija.
U Gimnaziji Vukovar, održane se dvije radionice u koje su bili
uključeni učenici 2C i 3C razreda prirodoslovno-matematičkog
usmjerenja, vođeni nastavnicama Sanjom Pavlović Šijanović i
Kristinom Kristek. Učenici su u sklopu prve radionice: Micro:bit
(https://makecode.microbit.org/),
izrađivali društvene igre poput Krtičnjaka, Kamen-Papir-Škare,
Križić-Kružić te su stvarajući ih i u konačnici igrajući ih,
usvajali i stjecali brojna znanja i vještine ne samo vezane za
informatička, programerska područja, već i znanja i vještine iz
područja komunikacije i kolaboracije. Razlozi uporabe BBC
micro:bita u nastavi leže u njegovoj edukativnoj svrsi ali i u
njegovoj mogućnosti da inspirira i potakne učenike na stvaranje
kreativnih rješenja problemskih situacija ih svih predmetnih
područja.
U sklopu druge radionice pod nazivom Chemistry of Space, učenici
su obradili teme vezane uz planete Sunčeva sustava s naglaskom na
istraživanje kemijskog sastava i građe planeta te njihovih
atmosfera. Cilj ove radionice bio je da učenici spoznaju na koji
način znamo sve o kemijskom sastavu Svemira. Upoznajući se s
metodom spektroskopije koja omogućava proučavanje svjetlost koja
dolazi sa objekata u Svemiru učenici su naučili na koji način
saznajemo informacije o kemijskom sastavu, temperaturi, gustoći i
kretanju objekata u Svemiru. Kroz ovu su radionicu učenici
upotrijebili zanje iz svih STEM predmeta - kemija, fizika,
matematika, biologija te koristeći online alate i znanje iz
informatike izradili unikatne i reprezentativne plakate koristeći
online aplikaciju Piktochart (https://piktochart.com/) pomoću
kojih će prezentirati svoje spoznaje i otkrića o Svemiru drugim
učenicima naše škole.
Cjeloživotno obrazovanje mora biti ključan čimbenik 21. stoljeća,
jer se njime obrazovanje utemeljuje kao učeće društvo koje
omogućava učenje i cjeloviti razvoj talenata svakog pojedinca
tijekom cijelog životnog vijeka. Učenici Gimnazije Vukovar svojim
aktivnim sudjelovanjem u obrazovnim kampanjama, dokazuju da
učenje ne mora biti određeno krutim razredno–predmetno–satnim
sustavom u kojem je sadržaj nastavnih predmeta daleko od
suvremenog života. Integriranom nastavom, naši učenici pretvaraju
linearne teorijske sadržaje u dinamične poveznice a korištenjem
informacijsko-komunikacijske tehnologije ostvaruju istraživački
utemeljeno učenje i kolaboraciju. Aktivnosti, sudjelovanja i
postignuća naših učenika pokazuju da smo na dobrom putu jer smo
na vrijeme shvatili da ključ obrazovanja leži u motiviranju i
osposobljavanju svakog učenika da razvije i iskoristi svoje
talente, svoj kreativni potencijal, i u konačnici preuzme
odgovornost za svoj život i ostvarenje svojih ciljeva.
Izdvojeno
-
Rafale su u niskom letu nadletjeli Osijek i tako odali počast operaciji Bljesak
-
Dizajn stana u Osijeku potpisuju STUDIOPI iza kojeg stoji arhitektica Iva Pauzar i nagrađivani dizajn studio Regular Company
-
Dok mačka okolo traži hranu, mačiće stare dva tjedna grije zamjenska mama, koka
-
Tako su prvi slobodni termini za CT abdomena i zdjelice dostupni tek u studenome, točnije 8., 11. i 12. studenoga
Reci što misliš!