Vijesti / Ostalo

Od sljedeće godine reflektirajući prsluci obvezni za bicikliste na svim cestama

Od sljedeće godine reflektirajući prsluci obvezni za bicikliste na svim cestama

Na saborskim klupama uskoro će se naći izmjene i dopune Zakona o sigurnosti prometa na cestama, koje je u petak usvojila Vlada. Bude li dovoljno ruku za novi zakon, na snagu će stupiti izmjene najavljene još prošle godine.

Među brojnim izmjenama i dopunama, dosta polemike, barem među biciklistima, izazvala je odredba da će svi biciklisti ubuduće morati nositi reflektirajući prsluk za vrijeme vožnje noću ili u uvjetima smanjenje vidljivosti na cestama neovisno o kategorizaciji i činjenici nalaze li se u naseljenom mjestu ili ne. Do sad su morali samo na javnoj cesti.

To znači praktički da će biciklisti praktički non stop morati nositi reflektirajuće prsluke ukoliko ne žele riskirati kazne. Vožnja od točke A do B u većini situacija podrazumjeva i silaženje s biciklističke staze na  cestu, a uvjeti smanjene vidljivosti podrazumjevaju vožnju po noći, sumraku, magli, kiši, snijegu, pa čak i dimu i prašini.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Iz Sindikata biciklista žestoko su reagirali na ove izmjene zakona.

- MUP ne provodi postojeći zakon, pa predlaže još stroži. MUP predlaže da svi biciklisti neovisno o upaljenim svjetlima obavezno moraju imati i reflektirajuće prsluke ili drugu reflektirajuću odjeću na svim cestama. Koliko se biciklističkih noćnih nesreća dogodi zbog nepoštivanja postojećih obaveza korištenja svjetala? Nitko ne zna, jer policija o tome uopće ne vodi nikakvu evidenciju. Na temelju kojih dokaza onda traže postroženje postojećih zakonskih obaveza? Nikakvih. Jedino obrazloženje je: "jer mi tako mislimo", ističu iz Sindikata.

Također napominju kako postoji problem s biciklistima koji ne koriste svjetla i da rješenje tog problema nije nametanje reflektirajućih prsluka onima koji su zbog svojih svjetala itekako vidljivi na prometnicama.

>>> Biciklisti oprez, evo za što vas sve policija može kazniti

- Bicikl je od svih gradskih prometala najmanje štetan za ljude i okoliš, a naši vlastodršci kao da se natječu tko će učiniti više da bicikliranje bude što neprivlačnije i nepraktičnije za korištenje. I što skuplje. Valjda jer masovno bicikliranje znači velike uštede u zdravstvu, cestogradnji i uvozu goriva, a od toga je teško uzimati provizije. Uprli smo koliko smo mogli, pripremili podatke, argumente i postigli da se niz relevantnih organizacija iz Hrvatske i EU uključe u javnu raspravu i zauzme stav, ali nije pomoglo, zaključuju u Sindikatu biciklista.

Zakon će po hitnoj proceduri na izglasavanje u Sabor, a njegova primjena kreće od sljedeće godine.

SiB.hr

 


Izdvojeno

Reci što misliš!