Vijesti / Osijek

HŽ opet zaobilazi osječki kolodvor

HŽ opet zaobilazi osječki kolodvor

Najcrnje varijante govore o čak 200 osoba koje će morati po svoje radne knjižice. Na to je na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća upozorio dogradonačelnik Ivan Vrdoljak (HNS). Najavljeno je ukidanje Glavne poslovnice za cargo prijevoz (“Pitanje je dana. Vinkovci će biti centar, a Osijek samo ispostava.”), zatvaraju se kolodvori, smanjuje se broj putničkih linija, priprema se zatvaranje radionice vagona... Nastavkom takvih aktivnosti, upozoreno je, mogla bi se ukinuti Uprava za putnički prijevoz i sve ostale uprave vezane uz željeznicu.

Osijek gubi primat u odnosu prema Vinkovcima (pa čak i Virovitici, koja postaje dolazni/polazni kolodvor), premda je brojem stanovnika trostruko veći, ima sveučilište te je po broju putnika drugi kolodvor u RH. Zašto? Mnogi, uključujući i Vrdoljaka, smatraju kako se iza svega krije politika. “Od kada je došlo do političkog zahlađenja odnosa, Osijek se sustavno reže”, kaže pozivajući se na svoje izvore iz HŽ-a. Koriste se, pri tome perfidne metode. Primjerice, promijeni se termin polaska vlaka, koji umjesto ujutro (kada ljudi idu na posao) kreće oko podneva. Zatim se, nakon nekog vremena, zaključi da nema putnika. Posljednji je korak rezanje linije (kao u slučaju Belišća). Ili se prorjeđuje broj linija vikednom i blagdanima.
- Razgovarali smo s ljudima, običnim djelatnicima HŽ-a, koji se boje za svoja radna mjesta, a slične sam informacije dobio i iz zagrebačke središnjice tvrtke. Riječ je o 100, možda i 200 obitelji i moramo reagirati. Jer kad Osijek gubi, a dobivaju Virovitica, Vinkovci, Bjelovar... to više nije slučajno, jer smo uvijek mi u minusu - kaže Vrdoljak i dodaje da to nije jedini takav problem - isto je sa Zračnom lukom.
Aviolinije iz Zagreba za Zadar, Split ili Dubrovnik nisu problem, a uvijek je bila problematična redovita linija za Osijek. “To se sada događa i sa željeznicom”, kaže Vrdoljak i dodaje kako je ciljana politika javnih poduzeća, Croatia Airlinesa i HŽ-a (“A ta se poruka vidi i kroz investicije Vlade, u kojima nema Slavonije.”) ostaviti Osijek sa strane.
- Lokalna uprava nema nadležnost nad nekim odlukama, niti je trebamo imati, no možemo pitati i prozivati. Gradska uprava i ja osobno svim ćemo se sredstvima boriti da Osječani ne dobivaju otkaze na račun političkih odluka Vlade RH. Iskreno se nadam da neće u sljedećih pola godine uspjeti završiti te procese, a s osobnom odgovornošću tvrdim da će se sljedeća vlada pobrinuti da državna javna poduzeća ne marginaliziraju Osijek i ovu regiju - poručuje Vrdoljak.

Ni linija, ni investicija
Nemamo izravnih linija za turističke destinacije. Ukinut je vlak Osijek-Zagreb-Rijeka i izravni vagoni iz Rijeke za Osijek. Ne postoje izravne linije za Zadar i Šibenik, a za Split postoji samo jedan vagon 2. razreda u sezoni! Prijevoz automobila i vagoni za spavanje ne postoje već godinama. Svi veći kolodvori su obnovljeni (Zagreb nekoliko puta, Vinkovci su u mramoru, obnovljeni su Slavonski Brod, Rijeka, Varaždin, Sisak, Koprivnica...), osječki još ima tragove granata. O željezničkom koridoru 5C više se gotovo ne govori, no sprema se veliki projekt Rijeka-Zagreb-Koprivnica-Botovo, te sve glasnije spominje željezničko približavanje Zagreba i Bjelovara.
Ivan Vrdoljak - dogradonačelnik
Ciljana je politika javnih poduzeća - Croatia Airlinesa i HŽ-a, ostaviti Osijek sa strane
Osijek gubi primat u odnosu prema Vinkovcima i Virovitici, premda je trostruko veći, ima sveučilište te je po broju putnika drugi kolodvor u RH

TEKST: M.Mihaljević, www.glas-slavonije.hr

 


Izdvojeno

Reci što misliš!