Vijesti / Osijek

Grad Osijek od Rijeke preuzeo model Građanskog odgoja i obrazovanja

Grad Osijek od Rijeke preuzeo model Građanskog odgoja i obrazovanja

Riječki gradonačelnik Vojko Obersnel i zamjenica gradonačelnika Osijeka Žana Gamoš jučer su potpisali sporazum kojim se Grad Rijeka obvezao bez naknade ustupiti Osijeku priručnik “Učenik građanin”, pripadajuće mape te popratne Smjernice za provođenje programa namijenjene učiteljima, u svrhu provođenja izvannastavne aktivnosti Građanski odgoj i obrazovanje koje će, prema riječima zamjenice gradonačelnika Osijeka, u osječkim školama započeti od iduće školske godine.

Gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel pozdravio je delegaciju iz Osijeka te ustvrdio kako ovaj grad ozbiljno radi na uvođenju Građanskog odgoja i obrazovanja.

Uspostavljena suradnja s velikim brojem gradova i županija nama je najbolja poruka da je naš rad na dobrom tragu“, rekao je Obersnel ističući zadovoljstvo velikim interesom kojeg je program pobudio u Hrvatskoj.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Navodeći žal što se GOO ne provodi na nacionalnoj razini kroz kurikularnu reformu, riječki gradonačelnik je zaključio: „Lokalna razina pokazala je odgovornost, efikasnost i spremnost da reagira brže nego što nekad reagira država“.

Žana Gamoš, zamjenica gradonačelnika Osijeka zahvalila je Gradu Rijeci na dobrodošlici i na ustupanju potrebnih materijala.

„Pomoć, podrška i iskustvo koje dijelite s nama olakšat će nam provedbu Građanskog odgoja i obrazovanja kojeg ćemo provoditi zajedno s udrugama civilnog društva“, kazala je Gamoš te dodala kako je zanimanje za uvođenjem ovog programa, koji će nositi ime „Osijek to go“, dosad pokazalo 11 osječkih osnovnih škola, a već od iduće školske godine program će se slušati u njih pet.

Temeljem ovog sporazuma, Grad Rijeka će, po izlasku iz tiska priručnika za učenike sedmih i osmih razreda osnovnih škola, te pripadajućih Smjernica za provođenje tog priručnika namijenjenih učiteljima provoditeljima, i taj materijal ustupiti Gradu Osijeku u slučaju da iskaže interes.

Podsjetimo, potaknut rezultatima raznih istraživanja koji pokazuju iste poražavajuće rezultate kao što su niska razina participacije u zajednici, porast izražavanja diskriminatornih stavova te nedostatak znanja i vještina potrebnih za život među mladima, Grad Rijeka je postao prvi grad u Hrvatskoj koji je osmislio i realizirao program GOO neovisno o situaciji na državnoj razini vezanoj uz kurikularnu reformu.

Grad Osijek preuzeo rijecki model GOO1

Od početka ove školske godine, program je uveden kao redovan u 22 osnovne škole pod ingerencijom Grada Rijeke, te mu je pristupilo više od 300 novih učenika petih razreda, a provodi se dva puta tjedno (70 nastavnih sati godišnje).

Riječki učenici u sklopu GOO-a postaju urednici portala i kreiraju vijesti, uče kako kritički promisliti o reklamama i dobivenim informacijama te su osvijestili razliku između želja i potreba. Uče o prednostima i nedostacima društvenih mreža te ranjivim skupinama u društvu, te kako biti odgovorni vlasnici kućnih ljubimaca i ekolozi koji čuvaju svoj planet. Učenike se potiče da aktivno sudjeluju u svojoj zajednici,  donose informirane odluke i prepoznaju važnost aktivnog sudjelovanja u zajednici. Oni se senzibiliziraju za različitosti te uvažavaju i poštuju druge, tuđa mišljenja, stavove i vrijednosti. Koriste vještine javnog nastupa, prezentacije, timskog rada, suradnje, dogovaranja te poticanja i uključivanja u dijalog i debatu. Argumentirano iznose stavove i aktivno slušaju tuđe. Objašnjavaju na koji način stereotipi mogu navesti na pogrešne zaključke o pojedincima ili skupini. Određuju značenje slobode mišljenja i slobode govora.

Nastava GOO je organizirana drugačije nego na ostalim satovima. Mišljenje učenika je jako važno, potiče ih se na diskusiju, oni sami iskazuju koje bi lekcije i kada voljeli obrađivati, ima puno terenske nastave i praktičnog učenja koje ih priprema za svakodnevni život. Učenici imaju svoju građansku mapu, a ne klasičnu bilježnicu. Oni sami kroje sadržaj svoje mape, a unutra stavljaju fotografije koje su zabilježili na terenskoj nastavi, rezultate istraživanja koja su proveli, intervjue, ulaznice od događanja koja su posjetili, isječke iz medija o njima važnim momentima i sl. Naglasak je na praktičnom i iskustvenom učenju.

Izvor: rijeka.hr

 


Izdvojeno

Reci što misliš!