Vijesti / Osijek

Saponia izvozi i u Tunis

Saponia izvozi i u Tunis

Saponia, kemijska, prehrambena i farmaceutska industrija d.d. Osijek u prošloj je, 2010. godini ostvarila ukupan prihod od 550 milijuna kuna, što je 3,9 posto više u odnosu na godinu prije

, a tvrtka će ponovno, kao i svih ranijih godina nakon njezine privatizacije, ostvariti dobit, iako njezina visina još nije precizno utvrđena.


- S obzirom na pad maloprodajnog prometa i u 2010. godini, mi smo time i osnažili svoje pozicije na tržištu Hrvatske, ali i tržištu regije na koje izvozimo naše proizvode, kaže Damir Skender, predsjednik Uprave, te kada je riječ o poslovanju u 2011. godini, ističe da je umjereni optimist.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita


- U dvije protekle, iznimno teške, poslovne godine učinili smo mnogo na stabilizaciji tvrtke te u 2011. godinu ulazimo kao maksimalno stabilna firma. Taj umjereni optimizam bude nam, prije svega, izvozna tržišta. Cilj nam je ojačati svoju poziciju na dosadašnjim tržištima gdje dobro radimo, a poglavito nam je u fokusu za 2011. tržište Srbije i Slovenije gdje smo promijenili distributera, tako da mislimo da će nam to donijeti značajniji pomak u izvozu, kaže Skender i sa zadovoljstvom ističe kako Saponia osvaja i nova dva tržišta. Tvrtka je na tržište Tunisa upravo obavila prvi izvoz, a ovih dana završit će pregovore oko otvaranja još jednog tržišta u okruženju.

Novi proizvodi i u 2011.

U 2011. godinu Saponia je ušla sa smanjenim brojem proizvoda.
- U 2010. naša je kompanija imala nešto iznad 500 proizvoda. Nakon analize potkraj prošle godine odlučili smo se na zadržavanje njih 420, s tim što u 2011. godini spremamo izlazak na tržište dvadesetak novih proizvoda, vezanih uglavnom uz najjače grupe naših proizvoda, a najviše osvježenja imat ćemo kod našeg vodećeg brana Faksa, ali i tekućih deterdženata, poglavito Ornela, rekao Skender i dodao kako oni u Saponiji krajem svake godine snimaju prodaju pojedinih proizvoda, i kada neki od njih više namaju dovoljan koeficient obrtaja, napuštaju njihovu proizvodnju.

Nastavak marketinških aktivnosti

Prošlogodišnje iznimno primijećene marketinške akcije Saponia će imati i u 2011. godini. - U ovoj godini posebno ćemo nastojati proširiti naše marketinške aktivnosti na izvoznim tržištima, gdje smo postigli jako dobar indeks rasta distribucije i uz niža ulaganja u marketing nego na domaćem tržištu, ističe Skender, i dodaje kako se Saponijina izdvajanja za marketing kreću u prosjeku 5 posto od ukupnog prihoda, a u nekim godinama čak i do 7 posto. U prošloj su godini ona iznosila nešto iznad 6 posto i dostigla ukupan iznos od oko 30 milijuna kuna.
Sve to u Saponiji čine kako bi i ove godine ostvarili planirani minimalno 4-postotni rast prodaje. planovima

- Tijekom godine nastojat ćemo da rast bude i veći, no kada recesija u zemlji i našim tržištima u okruženju malaksa, tada ćemo i mi u našim sigurno biti mnogo ambiciozniji, rekao je Skender.

Nastavak ulaganja i u 2011.

 

Saponia i u ovoj godini nastavlja investicijski ritam u kojemu je ranijih godina ostvarivala ulaganja u prosjeku od 4 milijuna eura. U prvom dijelu 2011. godine realizirat će se dvije nove investicije, vrijedne 2 milijuna eura. Sredinom veljače u tvrtku stiže novi, šesti stroj za proizvodnju PET-ambalaže, a vrlo značajnu investicija realizirat će se u novu liniju punjenja u pogonu tekućih deterdženata, koja će značajno podići kapacitet u toj proizvodnji za koje tržište iskazuje sve veće potrebe.

Tekst: Nikola Vukadinović (Glas Slavonije)


Izdvojeno

Reci što misliš!