Grof Petar Pejačević je među osnivačima aerokluba Naša krila

Grof Petar Pejačević je među osnivačima aerokluba Naša krila

aeroklub400U Našicama su prije 79 godina položeni temelji organiziranog bavljenja sportskim zrakoplovstvom, kada je nekoliko entuzijasta, među kojima je bio i grof Petar Pejačević, osnovalo aeroklub Naša krila.


No Drugi svjetski rat zaustavio je razvoj zrakoplovstva na našičkom području i trebalo je 40 godina da taj sport ponovno počne oživljavati.

Ideju odmrzava Franjo Kapetanović, profesor fizike i tehničkog obrazovanja u Srednjoj školi Isidora Kršnjavoga u Našicama, koji je 1972. uspio konstruirati i izraditi prvi motorni zmaj u tadašnjoj državi.

Kapetanović je zaslužan i za osnivanje novog aerokluba Delta krila 1980., a u kojem se najviše njeguje zmajarstvo. A zahvaljujući upravo njemu taj sport u Našicama ne stagnira, a uspjesi letenja i pionira letača izvrsni su.

- Našice su tridesetih godina prošlog stoljeća bile prve u zmajarstvu i dok su se klubovi u Varaždinu i Sisku osnivali, deset našičkih letača na čelu s grofom Pejačevićem već je letjelo. Letjelicu su kupili u Njemačkoj - vratio se u prošlost prof. Kapetanović, rekavši kako je nedavno izdana knjižica o razvoju sportskog zrakoplovstva u Našicama autora Branka Kranjčeva. Sportsko zrakoplovstvo, kaže, obilježio je njegov legendarni skok sa zgrade srednje škole 1986. godine.

Kapetanović je, inače poznat po nebičnim terenima za polijetanje i slijetanje. "Čim je ravnatelj Patajac službeno otišao u Zagreb, uz pomoć članova kluba dovukao sam letjelicu na krov škole i skočio. Propala je nastava, a klub je morao platiti štetu, jer su učenici trčali do pruge za letjelicom i pritom izgazili žito u polju. Nakon toga preživjeli smo i državno prvenstvo zmajara u Sloveniji, kao i prvo državno prvenstvo motornih pilota. Naši članovi i danas redovito sudjeluju na natjecanjima i smotrama", kaže prof. Kapetanović.

Mnogi su prepoznali svoj neostvareni životni san za letenjem, pa se priključuju klubu, u kojem je trenutačno 30-ak članova. Malu flotu čini 18 motornih pilota, dva pilota instruktura i dva pilota jedriličara. Aeroklub ima dva bezmotorna zmaja, jedan motorni, tvornički, kupljen nakon što su prodana tri izgrađena u školskoj radionici, te jedan paraglajder. Problem razvoju sportskog letanja su sredstva, jer sve što je stvoreno rezultat je ponajprije svestranog rada darovitog profesora Kapetanovića i vrijednih članova.

TEKST: Snježana Fridl (Glas Slavonije)     




Pratite SiB.hr bilo kad i bilo gdje! Posjetite naš mobilni portal m.sib.hr

Najave događaja