Tri razloga zašto je zdravo jesti svinjsku mast

Tri razloga zašto je zdravo jesti svinjsku mast

U zadnjih 40 godina potrošnja svinjske masti značajno je pala, prvenstveno zbog raznih istraživanja koja govore o zasićenim mastima u našoj prehrani koje su glavni uzrok visokog kolesterola i višim stopama srčanih bolesti.

svinjska-mastHrana pržena u svinjskoj masti apsorbira manje masnoće

No, ukoliko je konzumirate umjereno i na odgovarajući način, svinjska mast može biti i savneznik vašeg zdravlja.

Svinjska mast je masnoća dobivena topljenjem svježeg, čistog masnog tkiva zdravih svinja, sa svinjskim stearinom ili bez njega.

Portal Zadovoljna.hr donosi 3 razloga zbog kojih ćete htjet konzumirat svinjsku mast:

1. Ne sadrži vrlo opasne transmasne kiseline

Brojne studije pokazale su da prekomjerni unos masti, ponajprije onih s većim sadržajem zasićenih masnih kiselina, povisuje razinu kolesterola u krvi i da je čimbenik rizika za razvoj ateroskleroze te nekih kroničnih degenerativnih bolesti.

Kao 'zdrava' zamjena maslacu i svinjskoj masti stvoren je margarin, kojeg neupućeni smatraju zdravom namirnicom na bazi biljnih ulja. Međutim, on sadrži transmasne kiseline štetne za zdravlje.

Danas možemo reći da je tvrdi margarin opasniji za nastanak srčanog udara nego svinjska mast, koju smo praktično izbacili iz prehrane. Da, svinjska mast sadrži zasićene masnoće i kolesterol, ali ne sadrži vrlo opasne transmasne kiseline.

One podižu razinu 'lošeg' LDL kolesterola i snižavaju razinu 'dobrog' HDL kolesterola. Dokazano je da su štetne za ljudsko zdravlje i pridonose opadanju imuniteta, debljini, šećernoj bolesti, povišenoj razina kolesterola i razvoju krvožilnih bolesti.

Popularno jelo u našim krajevima - kruha masti

2. Kolesterol se pod utjecajem UV zraka pretvara u vitamin D

Ovaj vitamin sudjeluje u apsorpciji kalcija, koji je potreban za rast i održavanje zdravih kostiju. No ne treba pretjerivati jer zdravija opcija je mlijeko, iz kojeg možete osigurati dovoljno vitamina D.

Novija istraživanja pokazuju da svinjska mast nije samo bogata zasićenim masnim kiselinama i kolesterolom.

Svinjska mast ima oko 40 posto zasićenih masti, oko 50 posto mononezasićene masti (najviše oleinske i palmitoleinske) i oko 10 posto polinezasićenih masti (linolna, linolenska, arahidonska i DHA).

Za razliku od zasićenih, nezasićene masne kiseline djeluju povoljno na organizam, smanjuju razinu kolesterola u krvi i rizik za kardiovaskularne komplikacije.

3. Hrana pržena u svinjskoj masti apsorbira manje masnoće

Sve više konzumiranje svinjske masti je pod utjecajem poznatih kuhara koji su ga koriste u svojim restoranima, ali i nastojanjima da se očuva tradicija.

Oduvijek je bila cijenjena kao kulinarska namirnica jer ima višu točku vrelišta od drugih masti. Iz tog razloga, hrana pržena u svinjskoj masti apsorbira manje masnoće.

I, naravno, masnoće u cjelini ima svoje odlike. Tijelo ih pretvara u energiju i pomažu u apsorpciji hranjivih tvari posebno vitamina koji su topljivi u njoj (A, D, E i K).

Dipl.ing.preh.teh Alma Bunić vodi nutricionističko savjetovalište Nutriforma te intenzivno radi na području nutricionizma: mjerenju vitamina i minerala, Darkfiled mikroskopskoj analizi žive kapi krvi kaliper te izradi individualno prilagođenih jelovnika. Od 2011. radi na birezonantnom uređaju Sensitiv Imago te na projektu jedinstvenom u ovom dijelu Europe, cateringu pravilne i uravnotežene prehrane 5 obroka za 3 dana 5times.

Izvor: Zadovoljna.hr




Pratite SiB.hr bilo kad i bilo gdje! Posjetite naš mobilni portal m.sib.hr