Promo / Gospodarstvo

VIDEO: Laslovački "Prvi maj"

VIDEO: Laslovački

Više od 25 godina Kata Marijanović iz Osijeka šije u laslovačkoj tvrtki Prvi Maj. Jedna je od onih koji su prošli ovdje i progon, i povratak, a prolazi i krizu.

- Prošli smo ratni period, radili svugdje bez plaća, i na kraju se vratili ovdje gdje je bilo sve porušeno. Zato što volimo ovaj posao, vjerujemo svojoj direktorici i ona vjeruje nama – kaže Kata.

Zato što vole svoj posao i svjesne su u kakvoj branši rade – koja je na mnogim frontovima već izgubila bitku - tvrtka Prvi maj opstaje, slaže se i direktorica Davorka Vučak, koja već 15 godina vodi zaposlene malim ali sigurnom koracima naprijed.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

- Zahvaljujući našim radnicama koje su spoznale i shvatile da samo sa svojim trudim i radom možemo opstati, tu smo danas gdje jesmo – rekla je Davorka Vučak.

A gdje će biti u budućnosti – to je trenutačno osnovna preokupacija predsjednice uprave. Jer – tržište nekada, kada je u Laslovu bilo zaposleno čak 600 ljudi, i danas, nebo je i zemlja. Prvi maj bavi se proizvodnjom zaštitne i modne odjeće, a tvrtke sve češće smanjuju narudžbe, veliki broj ih se zatvara, a kod podjele posla u zajedničkim ponudama prema državnim, javnim poduzećima i ministarstvima, Prvi maj dobije samo mali dio kolača.

- Za zimski program MUP-a odradili smo samo 500 košulja sa 150 zaposlenih, a druge su tvrtke sa  deset puta manje zaposlenih odradile četiri - pet tisuća jedinica – žali se na nepravdu Vučak.

Žale se na nepravdu, no na tome i ostaje. Kao i na tome da ako si sami ne pomognu neće im pomoći nitko. Stoga su se uključili u interesno udruženje s kojim planiraju u budućnosti nastupati na hrvatskom ali i europskom i svijetskom tržištu.

- Bez obzira na činjenicu da je tržište Hrvatske preskupo gdje je cijena minute 0,12 centi, dok je na tržištu Srbije 0,07 centi, a u Makedoniji pak 0,05 centi, svjesni smo da sa tih 0,12 centi teško možemo pokriti i bruto plaće i sve troškove. Ali u svakom slučaju se nadamo da je tržište Europe još uvijek zainteresirano za Hrvatsku, prvenstveno zbog blizine, kvalitete izrade i mogućnosti izrade tzv. brze mode – zaključuje Vučak.

Želja je direktorice opstati u ovim teškim vremenima i sačuvati svako radno mjesto. Prvom maju, dobo bi došla potpora države, no do sada nisu je dobili, i borbu za tržište, očito moraju voditi sami i to na svim poljima i na sve raspoložive načine. Moraju šiti kako drugi kroje, ali dobro je sve dok zvuk šivačih strojeva odjekuje Laslovom.

{youtube}ttHKweq8FXQ{/youtube}

TEKST: Stv.hr

 


Izdvojeno

Reci što misliš!