Promo / Gospodarstvo

Primjer uspješnog poduzetništva - đakovačka Kreanca

Primjer uspješnog poduzetništva - đakovačka Kreanca

Glas Slavonije donosi priču o primjeru uspješnog poduzetništva - đakovačkoj tvrtki "Kreanca" koja se bavi proizvodnjom čarapa.

ĐAKOVO - Jedina veza Đakovčanina Ivana Ćurića s proizvodnjom čarapa do 1993. godine bila je njegova danas već pokojna baka koja ih je štrikala na četiri igle. No danas je taj 56-godišnji diplomirani ekonomist vlasnik poznate čaraparske tvrtke Kreanca, što zapošljava sedam radnika i time hrani sedam obitelji, sa zaokruženim proizvodnim ciklusom za čak 70 vrsta proizvoda i proizvodnjom od deset pari čarapa po satu.

Pogon Krenace u dvorištu Ćurićevih pravo je malo carstvo svih pamučnih čarapa što ih kružni stroj proizvesti može, a najviše ih traži tržište Slavonije i Baranje. U njihovu udobnost i toplinu ovih dana mogli su se uvjeriti posjetitelji Božićnog sajma u Osijeku gdje je štand Kreance imao stalnu, odličnu posjećenost. Ta je tvrtka sudionik i drugih osječkih sajmova.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

- Kupac je za nas kralj. To nije floskula jer on je doslovno naš kruh - pojašnjava poslovnu filozofiju Ćurić za kojim je, prije čaraparstva, rad u Podravci, Trgoprometu i Energi. Kada je kretao u samostalne vode, priznaje, prva ideja bile su - žvakaće gume, a tek potom čarape.

- Računao sam - čarapa je artikl koji čovjeku uvijek treba - prisjeća se početaka Ćurić. Za ime tvrtke odabrao je pojam kreanca, što na latinskom znači pristojnost, ljudskost, korektnost i upravo na tome, kaže, temelji posao, odnos s radnicima i kupcima.

- Proizvodnja u Kreanci krenula je u maloj garaži, s prvim strojem nabavljenim 1993., a '98. zaokružena je proizvodnja u novoj hali. Nisam ništa znao o toj proizvodnji, no kada imate cilj, ništa vas ne može zaustaviti - kaže Ćurić, koji je obišao brojne tvornice u Italiji, srcu čaraparstva.

Taj mali složni pogon danas radi u dvije smjene. “Plaća je redovita, a ako se prema radniku postaviš korektno, tada će ti on uzvratiti na isti način”, jednostavan je poslovni recept vlasnika Kreance. Svoju živu sajamsku aktivnost pojašnjava riječima da je ona izravan kontakt u poslu, s kupcima, potrebama tržišta.

I ova je branša na jakom udaru crnog uvoza i recesije pa je Ivanu Ćuriću jedina poslovna želja za 2011. održati se na nogama. Danas, s 18 godina iskustva i rezultatima u čaraparstvu, simpatično sam sebi postavlja pitanje: “Što bi danas na sve rekla moja baka?!”

Najveće naručene čarape broj 58

Ivan Ćurić kaže da Kreanca zna zaprimiti nesvakidašnje narudžbe za čarape. “Pojedine tvrtke daruju poslovne partnere čarapama sa svojim logom, a imali smo i narudžbu jedne majke koja je naručila čarape s imenima svojih sinova. Jedan branitelj iz Baranje, što mu je u ratu noga stradala od mine, redovito od nas naručuje čarape od kojih je jedna broj 43, a druga dječja šestica”, kaže o nesvakidašnjim narudžbama vlasnik Kreance. Iako je standard brojeva za čarape 21-46, ovom čaraparu dosad je najveći naručeni broj bio 58.

TEKST: Suzana Župan (Glas Slavonije)


Izdvojeno

Reci što misliš!