Promo / Gospodarstvo

12 000 ljudi svakodnevno u Portanovi, slijedi H&M i pojačanje gastro ponude

12 000 ljudi svakodnevno u Portanovi, slijedi H&M i pojačanje gastro ponude

Portanova - regionalni TC u Osijeku, nakon otvaranja u ožujku, već je u kolovozu zabilježila milijun posjetitelja. U ponedjeljak je objavljena vijest o dolasku još jednog  brenda - na proljeće u Portanovi prodavaonicu otvara svjetski poznata kompanija H&M.

Bio je to povod za razgovor s Antunom Bilošem, direktorom Portanove.

Kakvi su bili pregovori s predstavnicima tvrtke H&M? Jeste li zadovoljni?

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

- Pregovore smo zaključili u ponedjeljak i bio sam sretan što sam mogao objaviti vijest da na proljeće u Portanovu dolazi H&M. Ugovor je potpisan i bit će to sedma njihova poslovnica u Hrvatskoj. Tom širenju u našoj zemlji sigurno su pridonijeli iznimno dobri prodajni rezultati prvih prodavaonica u Zagrebu, koji su iznenadili i čelnike u kompaniji H&M. Proces pregovaranja, moram priznati, bio je dosta zahtjevan jer ljudi iz H&M-a znaju cijeniti svoju konkurentsku prednost. Točno su znali što žele i u tim pregovorima bili su vrlo detaljni. Nije bez razloga to što su jedan od najjačih modnih brendova u svijetu.

Dolazak H&M-a koristit će i drugima

Što za Portanovu znači dolazak H&M-a?

- Za Portanovu bit će to višestruka korist. U prvom redu odnosi se to na naše goste. Bilo je to vidljivo i nakon objave ove vijesti u ponedjeljak, na našim internet-stranicama te na našim Facebook i Twiter profilima imali smo u samo nekoliko sati više od 400 lajkova i tridesetak komentara. Dakle, H&M-ov dolazak u Portanovu bit će osvježenje i bitan element širenja ponude našeg centra. Osim toga, iskustva iz drugih trgovačkih centara pokazuju kako od ulaska H&M-a koristi imaju i drugi zakupnici, pa i, što je u drugim poslovima gotovo nevjerojatno, izravni konkurenti, jer svima rastu prihodi zbog povećanog posjeta. Za Portanovu će to značiti dodatan korak u našem profiliranju kao regionalnog trgovačkog centra. Sada smo na slatkim mukama: gotovo nam je sav prostor - nešto više od 95 posto - u najmu zakupnika. Slijedi faza - "profinjivanje" brendova u centru.

Znači li to i izlazak nekih zakupnika?

- Iluzorno je očekivati da svih 100 brendova funkcionira sjajno. Neki posluju jako dobro, drugi možda ne ispunjavaju svoja očekivanja te zbog toga dolazi do promjena. Godišnje je uobičajeno da ih se oko pet posto mijenja - odlazi odnosno dolazi. Radit ćemo na tome imajući na umu želje i potražnju naše regije. U rujnu su nam došla četiri brenda - Kik, Camel Activ, Galileo i kiosk Refan. Imat ćemo uskoro još lijepih vijesti, o kojima sada ne mogu govoriti.

Poboljšanje gastroponude

Gotovo je sedam mjeseci od otvorenja Portanove. Jeste li zadovoljni poslovanjem centra?

- Zadovoljni smo i posjetom i poslovanjem. O prihodima zakupnika ipak ne mogu govoriti, no mogu reći da je velika većina njih zadovoljna poslovanjem u Portanovi. I u pripremi ovog projekta znanstvenim smo metodama željeli točno pokazati što želimo i koji su nam ciljevi. Redovito pratimo niz čimbenika koji nam daju podatke o radu centra kako bismo njime mogli upravljati na način da priskrbi najveću vrijednost posjetiteljima Portanove, ali i zakupnicima. Dva su najvažnija pokazatelja - broj posjetitelja u centru te prodaja, odnosno prihodi naših zakupnika. Iz tih podataka dalje se razvija niz drugih, kao, primjerice, prihodi po branšama, po kategorijama zakupnika, po danima u tjednu itd. Naravno, posjet i promet osciliraju ovisno o dobu dana, danu u tjednu itd. Prema dosadašnjim podacima u ovih nepunih sedam mjeseci mogu reći da rada Portanovu svaki dan prosječno posjeti 12 tisuća ljudi, a tijekom dana najviše je posjetitelja između 18 i 19 sati. A do sada smo zabilježili oko 1,8 milijuna posjetitelja našeg centra.

Koliko su vam važni zabavni sadržaji u centru i hoće li tu biti nekih promjena?

- Koncept je od početka bio uz trgovačke ponuditi i zabavne sadržaje, koje čine CineStar, Disco Bowling, Twister Fun Park s igraonicama za djecu i zabavnim automatima te odnedavno i Golden Sun Casino. Zabavni je dio uglavnom zaokružen. No, sada radimo na doradi i profiliranju naše gastroponude u centru.

 

LJETNO IZNENAĐENJE

 

Početkom rujna objavili ste podatak o izvanrednom posjetu ljetos, što je prilično iznenađujuće?

- Početak ljeta imao je tendenciju pada, no središnji dio ljeta i kraj kolovoza donio je rast posjetitelja, što je i nama bilo veliko iznenađenje. Jesen donosi povećanje broja posjetitelja. Posebice nas raduje što nam dolaze posjetitelji iz cijele Slavonije i Baranje te Srbije, BiH i Mađarske. Posljednjih četiri-pet mjeseci iz susjednih nam zemalja posjetitelji dolaze organiziranim autobusnim prijevozom.

Važna komunikacija na društvenim mrežama

Moram naglasiti da je velika prednost Portanove snažna komunikacija što ju svakodnevno imamo s populacijom koja se služi internetom i društvenima mrežama. Snaga te zajednice vidi se i na primjerima da kada netko postavi pitanje na Facebook profilu Portanove, na to mu pitanje odgovore drugi prijatelji - posjetitelji našega centra, i prije nego naš marketinški tim. Jer, normalno, marketing zbog drugih poslova ne uspijeva uvijek istovremeno i odgovoriti na postavljena pitanja.

Tekst: Igor Mikulić (Glas Slavonije)

  

 


Izdvojeno

Reci što misliš!