Promo / Gospodarstvo

Trgovački centri kao pokretači budućeg razvoja

Trgovački centri kao pokretači budućeg razvoja

Pokušali smo saznati što donose trgovački centri i kako to iskoristiti u budućnosti.

Trgovački centri Portanova i Avenue Mall su pred samim otvorenjem i nije moguće ne primjetiti značajan rast marketinških aktivnosti kako jednog, tako i drugog centra i to doslovno na svakom koraku! Osim što ćemo u ovom tekstu posvetiti nešto prostora samim promotivnim aktivnostima čiji smo svakodnevno svjedoci, pokušat ćemo saznati i što projekti poput ovih donose gradu Osijeku i široj društvenoj zajednici.

Mnogi su u fazama izgradnje pokazali sumnjičavost i često su se mogli čuti komentari tipa "Što će nam centri ako nema ljudi koji će moći trošiti u njima", kao i onaj "da nam trebaju tvornice, a ne trgovine". No, čini se kako je doba velikih proizvodnih divova definitivno iza nas, a dolazi doba trgovine i uslužnih djelatnosti. Što je uzrok tome nećemo ulaziti u ovome tekstu.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

"Trgovački centri mogu pozitivno utjecati na regiju jer privlačenjem kupaca iz regije Osijek dobiva na važnosti, zapošljava se domicilna radna snaga i stvaraju se preduvjeti za plasman roba i usluga. Upitno je koliko će u tom plasmanu biti zastupljene hrvatske i lokalne tvrtke " – kaže nam Igor Medić direktor Gradskog prijevoza putnika d.o.o.

44f714c9a4440fdd7cfd3c71f25ce9a9.jpg

Prilika je to za sve tvrtke da svoje proizvode pokušaju plasirati na tržište upravo kroz trgovačke centre, koji će posebice vikendima privlačiti veliki broj ljudi i to ne samo iz Slavonije i Baranje. Do sada su se već mogle primjetiti registarske oznake iz zemalja u okruženju na parkiralištima postojećih centara. Osim za poduzetnike prilika je to i za grad Osijek da pokuša posjetitelje centara privoliti i na obilazak grada i trošenje dodatnoga novca.

Portanova, koja već ima poznati datum otvorenja (24.03.), već je pokazala i svoju jasnu namjeru da osim što želi biti trgovačko središte istočne Hrvatske, želi biti i centar koji će značajnije doprinositi široj društvenoj zajednici. Tako je i prije samoga otvorenja Portanovu posjetila skupina studenata građevine iz Splita, a na Ekonomskom fakultetu organizirana je i praktična radionica za studente na temu otvorenja Portanove. Poznata je već i prva aktivnost u samome centru pa će se tako u travnju održati Southside Jam, veliki međunarodni festival urbane kulture.

"Kako je Portanova projekt lokalnih ljudi mogu reći da smo poprilično osjetljivi na zajednicu u kojoj živimo, samim time želim naglasiti da planiramo nastavak suradnje sa Ekonomskim fakultetom u Osijeku, udrugama sa ovog područja, a želimo izvršiti i određenu edukativnu ulogu kao najveći projekt ove regije" – kaže Antun Biloš, direktor Portanove.

Avenue Mall, svoja vrata trebao bi otvoriti nakon što se riješe problemi sa pristupnom cestom, a prema našim saznanjima to bi, iako malo vjerovatno, moglo biti već 31. ožujka. Aktivnosti centra za sada su ograničene s obzirom na probleme, ali unatoč tome organiziran je natječaj za lice Avenue Mall-a koji je okupio veliki broj naših sugrađana.

80fbc217c829a650b61f416baf7a0f06.jpg

Intenzivan marketing trgovačkih centara

Nakon što su brojne tvrtke sudjelovale u gradnji samih objekata, na red za svoj dio kolača došle su i tvrtke koje kao jednu od svojih djelatnosti imaju marketing i oglašavanje. Primjetno je na području Osijeka pa i diljem Slavonije i Baranje, i to na gotovo svakom koraku, da se otvorenje ova dva dugo očekivana objekta bliži. Tramvaji, reklamni panoni, televizijske i radijske reklame, društvene mreže, internet portali i mnogi drugi načini oglašavanja su, čini se, maksimalno iskorišteni u promociji ideje i koncepta ova dva buduća osječka trgovačka giganta.

Zasigurno, zavidan je kapital koji se troši za te stavke, a jedan od prepoznatijih načina oglašavanja svakako su vozila GPP-a.

"Što se tiče GPP-a za sada su potpisani ugovori s oba trgovačka centra za autobusne linije koje će povezivati centar grada s trgovačkim centrima (Gajev trg - Avenue Mall i Hrvatske Republike - Portanova), također su potpisani i ugovori o oglašavanju na tramvajima i autobusima. U tijeku su pregovori o dodatnim marketinškim aktivnostima u kojima GPP može ostvariti dodatne prihode" - kaže Medić.

96vlE.jpg

Što možemo očekivati  u budućnosti

"Već sada imamo isplanirane određene aktivnosti sa studentima, sa gospodinom Rudežom (op.a. Tuljan), a pomoći ćemo i nekim udrugama sa predstavljanjem njihova koncepta široj populaciji. Tako će se tu između ostaloga naći alternativne skupine regije poput žonglera, komičara i sl., razne plesne skupine, zborovi, manje udruge, natjecanja i velik broj raznih suradnji koje planiramo ostvariti. Neke suradnje već su potvrđene, na nekima se aktivno radi, a uvijek smo otvoreni za nove aktivnosti i nove snage. Držim da je ovo projekt kakav regija zaslužuje i mislim da ćemo otvaranjem dati svojevrsnu impulsnu snagu razvoju i drugih projekata i inicijativa.Neosporno je da projekt počiva na poslovnom modelu, ali cilj se ne može i ne smije promatrati samo kao financijski račun na kraju dana već i kroz realizaciju koristi za zajednicu." – ističe Biloš.

Veliki centri u budućnosti bi mogli postati središnja mjesta za mnoge Osječane i Slavonce i Baranjce te će njihov značaj zasigurno još više rasti. Već sada je zahvaljujući njima stvoreno više od 1500 radnih mjesta pa je u Osječko-baranjskoj županiji zabilježena pozitivna bilanca zaposlenosti u proteklih nekoliko mjeseci što je rijetkost u ovo doba recesije. Na svima nama je da potencijale centara iskoristimo u potpunosti i na taj način stvorimo dodatnu vrijednost koja može i treba postati značajan generator razvoja na našem području.

Tekst: T.M./SiB.hr

Foto: SiB.hr/Arhiva

  


Izdvojeno

Reci što misliš!