Promo / Gospodarstvo

Kristijan Šimičić - student i uspješan poduzetnik

Kristijan Šimičić - student i uspješan poduzetnik

Mladi poduzetnik iz Osijeka još studira, a već razvija svoj drugi poslovni pothvat. Njegova tvrtka Edukos povremeno zapošljava čak sedmero studenata, pa za razliku od svojih kolega posao ne traži.

Osijek je nekoć bio prepoznatljiv industrijski grad koji je domaćima i došljacima nudio zaposlenje. Studenti su iz generacije u generaciju pokazivali svoju intelektualnu snagu pronoseći ideje i mijenjajući sustav. Danas je taj grad središte najnerazvijenije regije u Hrvatskoj, a među studentima u generaciji samo poneki još ima ideale i naposljetku ih zna ostvariti. Jedan takav student još se može naći na Osječkom sveučilištu. Kristijan Šimičić student je četvrte godine Ekonomskog fakulteta u Osijeku, ali i vlasnik edukacijskog centra Edukos koji zapošljava nekoliko Osječana u vrijeme u kojem su prilike na tržištu rada itekako loše.

Instrukcije i tečaj - Shvatio sam da se u ovom trenutku, bez obzira na teže ekonomske prilike, najviše isplati ulagati u znanje. Ljudi koji misle jednako spremni su ulagati u znanje i platiti za to, stoga mi nije bilo teško zbrojiti dva i dva i pokrenuti posao - objašnjava Kristijan svoju poduzetničku priču. Njegova tvrtka Edukos pruža edukacijske usluge učenicima i studentima te marketinške usluge malim i srednjim tvrtkama. Točnije, podučava ih ekonomske i matematičke predmete, s kojima studenti imaju najviše problema na osječkom Sveučilištu Josipa Jurja Strossmayera. Poduka iz matematičkih predmeta za osnovne i srednje škole, priprema za državnu maturu te plesna poduka za buduće mladence - zanimljiv splet koji pokriva mnogo. Tvrtkina je ideja jednostavna: brzo se prilagođavati potrebi okoline za različitim vrstama edukacije. U Edukosu osim Kristijana povremeno radi sedmero studenata koji završavaju diplomski studij i dva magistra ekonomije.- Najteži dio u pokretanju ovoga poduzetničkog pothvata bio je pronaći najkvalitetnije ljude u gradu s iskustvom davanja poduke iz različitih predmeta. Kvaliteta predavača uz kvalitetan marketing u kratkom razdoblju tvrtkina postojanja pomogla nam je da nam postojeći i potencijalni korisnici usluga povjeruju i da izgradimo Edukos kao brend koji osigurava kvalitetnu uslugu svojim polaznicima - objašnjava Kristijan. Za podučavanje matematičkih i ekonomskih predmeta te pripremu za državnu maturu Kristijan i njegov tim formiraju male grupe od nekoliko polaznika, što smatra tvrtkinom prednošću jer konkurentske tvrtke imaju veće grupe u kojima, prema njegovu mišljenju, automatski pada i kvaliteta pružene usluge.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Teorija u praksi - Dajemo i plesnu poduku budućim mladencima. Angažirali smo voditeljicu plesne škole koja će uskoro početi raditi s prvim parovima - kaže taj ambiciozni student.Kristijan ističe da mu je znanje koje je stekao u dosadašnjem studiranju na Ekonomskom fakultetu u Osijeku, osobito na smjeru poduzetništva, pomoglo da pravilno postavi Edukosove temelje.- Većina studenata govori da se na fakultetu uči samo teorija i da nema praktičnih primjera, no meni je upravo teorijsko znanje koje sam stekao tijekom studija bilo osobito korisno jer mi je pomoglo da se pravilno postavim u Edukosovu osnutku. Isto tako znanje sa studija olakšalo mi je analiziranje tržišta, konkurencije i potencijalnih korisnika usluga koje pružamo, postavljanje marketinške strategije i strategije Edukosova razvoja, okupljanje tima kvalitetnih ljudi koji mi pomažu u razvoju tvrtke te da od nje stvorim ono što jest danas - govori Kristijan. Nije se zaustavio samo na poduci. Prepoznao je priliku da uđe na tržište marketinga za mala i srednja poduzeća jer je vjerovao da inovativnim marketinškim strategijama i uporabom društvenih mreža tvrtkama može pružiti drukčiji pristup. Logični korak bio je zato ulazak na to tržište.

- Upravo mi mladi ciljana smo skupina mnogih tvrtki, a nitko nas ne može razumjeti bolje od nas samih. Naš inovativni pristup u tom dijelu poslovanja prepoznale su i dvije poznate osječke tvrtke s kojima smo potpisali jednogodišnju suradnju, a s trećom smo u zaključnoj fazi pregovora - ponosno ističe mladi poduzetnik. Dobar je to dokaz kako unatoč klimi nepovoljnoj za poduzetništvo ponajprije treba hrabrosti, koja ne znači i oprez. Kristijan se tako trudi minimizirati rizik uporabom svih raspoloživih informacija.

Poduzetnička karijera Životopis toga dvadesetjednogodišnjeg studenta prilično je impresivan, to više što nije riječ o tipičnim poslovima preko studentskog servisa, nego o ozbiljnim radnim mjestima u struci. Zanimljivo je da je Kristijan i prije tog pothvata, dok je imao samo 18 godina, sam pokrenuo dostavu pekarskih i mliječnih proizvoda na kućni prag u dijelu Brodsko-posavske županije, odakle dolazi. Taj posao i danas se vodi. U njemu mladi poduzetnik itekako vidi priliku za širenje. I dok bi neki i stariji od njega smatrali da je to dovoljno, taj student uspio je naći vremena i za mnoge druge stvari. Uza studiranje godinu je dana radio konobarske poslove, s 19 godina zaposlio se kao financijski savjetnik u tvrtki Finvestu, a osam mjeseci poslije počeo je raditi u Hrvatskom telekomu na položaju prodajnog agenta. Nakon šest mjeseci rada prešao je u Metronet telekomunikacije kao asistent, nakon čega se potpuno posvetio vođenju i razvoju Edukosa. Profesorice s Ekonomskog fakulteta u Osijeku sa smjera poduzetništva potvrđuju Kristijanovu ambicioznost, inovativnost i radišnost.

- Kristijan je primjer poduzetnog studenta koji promišlja i traži poslovne prilike. Njegov poduzetnički pothvat primjer je našim studentima da i oni mogu ostvariti svoje zamisli i pokušati se baviti onime što vole. Na predavanjima znamo navesti Kristijana kao odlučan primjer da je spoj znanja sa studija i ambicije itekako dobra kombinacija za poslovni uspjeh - može se čuti na fakultetu. Upravo bi to Kristijan i htio biti - pozitivan primjer.

- Svi smo svjedoci da stanje hrvatskoga gospodarstva ne zadovoljava, stopa nezaposlenosti sve je veća, ljudi gube vjeru i nadu u sutra. Međutim, poslovnih je prilika svugdje oko nas, a oni najhrabriji prvi će ih iskoristiti. Htio bih da moj primjer bude poticaj i drugim mladima da u ovoj recesiji uvide prilike i iskoriste ih jer je poduzetničko razmišljanje i otvaranje novih radnih mjesta jedan od sigurnih načina za izlazak iz recesije - optimistično zaključuje Kristijan.

Ekonomija u Osijeku poučava poduzetništvu

Kristijan Šimičić kao i većina poduzetnih ljudi vjerojatno bi bio jednako poduzetan u bilo kojemu drugom gradu. Ipak, valja reći kako je UNESCO-ova katedra za poduzetništvo na Ekonomskom fakultetu u Osijeku pozitivan primjer poučavanja poduzetništvu u Hrvatskoj. Nažalost, poduzetništvo, kao vještina koja se uči, nije pronašlo put gotovo ni u jednu hrvatsku školu. Na ekonomskim fakultetima ono se poučava, ali ne i na drugim visokim školama.

Tekst preuzet s Liderpress.

Piše: Jelena Gotovac

Među prvima o Kristijanu je pisao i SiB.hr, a što je Kristijan rekao prije nekoliko mjeseci pročitajte ovdje.

  

  


Izdvojeno

Reci što misliš!