Lifestyle / Ostalo

IJUJU i OSH? - dva nova slavonska dizajnerska branda

IJUJU i OSH? - dva nova slavonska dizajnerska branda

Kako izgleda kad tridesetak dizajnera uđe u dvije organizacje koje se bave zapošljavanjem marginaliziranih skupina i njihove kapacitete iskoriste za prozivodnju uzbudljivih proizvoda i sve to u tjedan dana – moglo se vidjeti na izložbi kojom je zatvoren Extra Ordinary Design Osijek – jednotjedna radionica inkluzivnog dizajna održana u osječkoj zadruzi NEOS i belišćanskoj udruzi Zvono.

Izložba je bila kulminacija jednotjednog brainstormanja, a zatim i izrade proizvoda s dizajnerskom dodanom vrijednošću koji bi ovim dvjema organizacijama koje brinu o zapošljavanju marginaliziranih skupina (Zvono skrbi za djecu s poteškoćama u razvoju, a NEOS zapošljava rehabilitirane ovisnike) omogućili da na tržištu osiguraju prihode za svoje programe i daljnje zapošljavanje svojih štićenika.

Ove su dvije organizacije dva vrlo dobra primjera socijalnog poduzetništva i smatrali smo da bi uz malu dizajnersku pomoć mogli doći do dobre osnove za jačanje vlastitih dohodovnih aktivnosti”, rekla je Sonja Vuković, predsjednica Udruge Slap koja je uz British Council i Hrvatsko dizajnersko društvo bila jedan od suorganizatora ovog događanja.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Na izložbi su se mogle vidjeti torbe, majice, satovi, vaze, bedževi, novčanici i mnogi drugi proizvodi koji su postali prvi primjerci dva novostvorena branda. Tako je na snazi slavonske tradicije u kombinaciji s modernim materijalima dizajnerski tim koji je radio u Udruzi Zvono kreirao brand IJUJU.

Pod tim je brandom za Zvono stvorena čitava paleta proizvoda, kao i smjernice za razvoj novih koji će nastajati u belišćanskoj udruzi.

Tim koji je osmišljavao proizvode za NEOS odlučio je iskoristiti osječki sleng, obratiti se mladima i onima koji se tako osjećaju. Rođen je tako brand naziva OSH? koji svojim izgledom i porukama provocira na akciju i izaziva osmjeh kod kupaca.

Postoje projekti koji su kao vatromet: zabljesnu, pršte, privlače pažnju, ali vrlo brzo se ugase i ne izazivaju velike učinke. Ovaj je upravo suprotan. Ono što smo ovdje napravili samo je početni korak u procesu koji će sada preuzeti organizacije za koje smo ovo učinili i svojim će daljnjim radom ubirati plodove ovog projekta kroz godine koje dolaze”, rekla je Julia Cassim iz Helen Hamlyn Centra londonskog Royal College of Art, voditeljica ovih radionica.


Izdvojeno

Reci što misliš!