Lifestyle / Ostalo

Majhen: Američkim turistima mijenjamo stereotipe o Hrvatskoj

Majhen: Američkim turistima mijenjamo stereotipe o Hrvatskoj

Osječka turistička agencija Cetratour ove je godine u Luci Vukovar na turističkom putovanju Dunavom od Beča preko Budimpešte do Crnoga mora, prihvatila stotinjak kruzera u vlasništvu inozemnih kompanija s približno 12.000 američkih, kanadskih, australskih i britanskih turista.


Njih su, sukladno ugovorima, i ove godine autobusima uz pratnju turističkih vodiča vodili u razgled istočne Hrvatske, poglavito Vukovara, Osijeka, Iloka, ali i Aljmaša, Laslova, Bilja, Karanca, Kneževih Vinograda i Parka prirode Kopački rit, te im u programima od pet do 12 sati organizirali ručkove u restoranima i seljačkim gospodarstvima. Riječ je o turistima treće životne dobi, koji su tijekom svoga radnog vijeka stekli dovoljno novca da dio umirovljeničkih dana mogu provesti na zanimljivim putovanjima svijetom.

Cetratour se pritom i ove godine pokazao kao iznimno dobar organizator putovanja, a strane kompanije dodatno su ga prepoznale kao pouzdanog partnera i promotora mnogih turističkih sadržaja na istoku Hrvatske.

Razbijanje predrasuda

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

- Ova je godine za nas veliko ohrabrenje jer nakon gotovo prepolovljenog dolaska stranih turista na kružnim putovanjima Dunavom za vrijeme recesije, poglavito u 2008. i 2009., sada se njihov broj ponovno povećava te slične pomake očekujemo i u sljedećim godinama - kaže Nino Majhen, direktor i jedan od suvlasnika Cetratoura. Ističe kako ti turisti u Hrvatsku dolaze sa stereotipima i predrasudama o "socijalističkoj zemlji iza željezne zavjese" i najviše ih zanima kako žive upravo obični hrvatski ljudi, a onda putovanje nastavljaju s posvema novim slikama.

Turistička agencija Cetratour danas je jedna od rijetkih hrvatskih agencija koja čak 90 posto prometa ostvaruje na incoming turizmu, dakle dovođenju stranih turista u Hrvatsku, dok prodaja aranžmana za odlazak domaćih gostiju prema Jadranskom moru ili prema bilo kojoj destinaciji u svijetu, poglavito sredozemnim (Tunis), pokazuju stalan trend pada, što je rezultat gospodarske recesije i pada životnog standarda ovdašnjih ljudi.

Nino Majhen iznimno je aktivan na stvaranju što boljih uvjeta za razvoj kontinentalnog turizma, poglavito u Slavoniji i Baranji. Član je Strukovne skupine turizma pri HGK Županijskoj komori Osijek. Ondje osobito ukazuje na potrebu većih ulaganja u turističku infrastrukturu. Bori se za uklanjanje u velikoj mjeri birokratskih prepreka koje ograničavaju razvoj turizma.

Zauzima se za što bolje održavanje plovnosti Dunava i Drave kako bi kruzeri mogli ponovno dolaziti i do Osijeka. Smatra da mnogo više nego do sada treba učiniti na planu ponude autohtonih slavonskih suvenira i sl. A kad je, pak, riječ o Osijeku, kao član Turističkog vijeća, osobito se zauzima za kvalitetnije rješenje parkiranja turističkih autobusa u gradu, poglavito Tvrđi, te predlaže određivanje Fakultetske ulice samo za takve autobuse.

Ambiciozni planovi

U želji da u životu spoji ugodno i korisno te da se od toga može normalno živjeti, Nino Majhen, nakon što je diplomirao na Fakultetu za vanjsku trgovinu te radio u nekoliko osječkih tvrtki na komercijalnim poslovima, turističku agenciju Cetratour osnovao je kao turističko poduzeće 1990. godine. Cetratour danas ima vlastitih pet autobusa visoke turističke klase, ali i dodatne sadržaje iznajmljivanja čamaca, kanua, bicikala i slično.

- Ići ćemo u daljnju specijalizaciju sa svim teškoćama, ali i dobrim stranama koje ona donosi. Na domaćem turističkom tržištu od samog slanja gostiju u inozemne destinacije turističke agencije više neće moći preživjeti. Stoga svi zajedno moramo raditi na promociji naših turističkih destinacija, angažirati sve koji mogu nešto ponuditi kroz vinske ceste, kulturni turizam, seoska gospodarstva i sl., u kontinentalnom dijelu Hrvatske. U tom segmentu i mi u Cetratouru upravo realiziramo nove projekte - kaže Majhen i dodaje kako i grad Osijek, županija i čitava Slavonija i Baranja moraju djelovati na povećanju atraktivnosti turističke ponude i imati sadržaje zanimljive turistima tijekom cijele godine, a to tako što bi u sve više trebalo uključiti KUD-ove i sl.

- Sve bi to trebalo pomno planirati i godinu dana unaprijed da bi turističke agencije takve programe mogle nuditi domaćim i stranim turistima - kaže Majhen.
[blockquote]Na putovanje kruzerima od proljeća i naši građani

Od sljedeće godine Turistička agencija Cetratour u svojoj će ponudi imati i veliku novost. Naime, u suradnji s jednom švicarskom kompanijom koja organizira putovanja brodovima-kruzerima ne samo na Dunavu nego i po Mediteranu, ali i prema prekooceanskim zemljama, ponudit će mogućnost plovidbe i za hrvatske građane po uvjetima koji vrijede za sve ostale građane Europe, a što do sada nije bilo moguće. "Nakon pet godina naših nastojanja, putovanja riječnim kruzerima Dunavom, ali i diljem svijeta sada su otvorena i našim građanima i ona će posredovanjem naše agencije započeti već u ožujku ove godine", kaže Majhen.


Hrvatska s najvećim PDV-om na turizam

"Sve smo više na europskom tržištu pa bi uvjeti poslovanja u Hrvatskoj trebali biti sve sličniji njegovu. Treba eliminirati kvaziporeze, visoka davanja, razne takse i sl. kojih u EU nema", kaže Majhen i ističe da je neprihvatljivo da u turizmu u Europi nitko nema veći PDV od Hrvatske. "Ne bude li tu značajnijih promjena, inozemni organizatori turističkih putovanja u Hrvatsku će nas ponovno početi zaobilaziti", ističe Majhen.

Moramo angažirati sve koji mogu nešto ponuditi kroz vinske ceste, kulturni turizam, seoska gospodarstva[/blockquote]

 

TEKST: Nikola VUKADINOVIĆ (Glas Slavonije)


Izdvojeno

Reci što misliš!