Lifestyle / Ostalo

Vožnja bicikla tijekom zime

Vožnja bicikla tijekom zime

Temperature su se već ustalile ispod nule, uskoro očekujemo i prvi snijeg, no to ne mora značiti i prestanak vožnje biciklom.

U biciklističkim gradovima, kao što je Amsterdam, vožnja bicikla zimi je uobičajena pojava, dok kod nas većina ljudi čim zahladi svoje bicikle sprema u garaže i podrume. No ne mora biti tako, bicikli se bez problema mogu voziti tijekom cijele godine, pa tako i u zimi.

Naravno, vožnja bicikla po snijegu i zaleđenim površinama je opasnija od uobičajene po suhoj cesti. Zato je potrebno voziti puno opreznije i uvijek s obje ruke čvrsto na volanu. Te naravno bez naglih bespotrebnih kočenja. Također nošenje kacige je više nego poželjno, jer opasnost od pada je ipak malo veća.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Vozačima brdskih bicikala vožnja po zimskim uvjetima sigurno će biti lakša, nego vlasnicima klasičnih gradskih bicikala. Njima preporučamo da se drže očišćenih gradskih staza.

Pony - zimski bicikli

Ozren Žunec, član Sindikalista biciklista preporučio je Pony kao idealan bicikli za zimsku vožnju. Njegov komentar za portal PlanB prenosimo u cijelosti:

"Za snijeg i led koristim Rog-Pony, kotači od 20 cola. Ima nisko težište, a i sic je nisko, pa, u slučaju da počne padanje, samo spustiš nogu ili obje i već si siguran... Razmjerno široka i slabije napumpana guma (ispustim je na dva bara) bolje drži na ledu. Stražnja kočnica je torpedo, dakle radi jednako u svim uvjetima, neovisno o vlazi i zaleđenosti. Svjetla moraju biti baterijska jer dinamo proklizava kad je na gumi snijeg. Vozi se jako dobro po friško napadalom snijegu i do 15 cm debljine, kao i po snijegu i sivom ledu koji su ugazili automobili, a loše i teško po snijegu koji su cipelama ugazili pješaci (pješačke staze). Problem je što je Pony sav (uključivo i obruče) od čelika, pa sol uzrokuje jaku koroziju i hrđanje. To se može ublažiti ako se bicikl (osobito felge) prije vožnje, dok je još suh, pošprica WD-40. Naravno, u tom slučaju prednja kočnica uopće ne radi, ali to nije ni bitno jer imate torpedo. Napominjem da sam dugo razmišljao čemu bi Pony uopće mogao služiti, s obzirom na to da je spor i neudoban, dok nisam otkrio da je odličan za zimske uvjete i sad ga koristim samo za to. Vozio sam njime jednom i kroz totalno sleđeni grad na minus 17 i bilo je sve u redu. Jasno, nemaju svi mogućnost držati dodatni bicikl samo za nekoliko snježnih i ledenih zimskih dana"

{vimeo}14370194{/vimeo}Zimsko bicikliranje u Kopenhagenu

Odjeća

Nisu samo uvjeti na cesti i stazama razlog zašto puno ljudi ne prakticira vožnju bicikla zimi. Osjećaj hladnoće još je veći kad pedalirate. No s kvalitetnom odjećom i to se da riješiti. Naravno nećete ujutro na posao, faks ići u posebnim biciklističkim hlačama, ali uz dobru zimsku jaknu, šal i deblje rukavice ni ta hladnoća više nije problem. Također slojevito oblačenje je preporučljivo.

Ne dajte se zavesti pričama da bicikl treba pospremiti do proljeća, s prvim snijegom, budite hrabri i provozajte se gradom. Samo zapamtite, dobro se obući i oprezno voziti! Nema boljeg razbuđivanja od ranojutarnje zimske vožnje :) A i naravno uobičajene prednosti vožnje biciklom su uvijek tu (zdravo, jeftinije, bez gužve u prometu, potrage za parkingom).

Ne zaboravimo i napomenuti kako je Unikom od ove godine zadužen i za zimsko čišćenje biciklističkih staza!

Imate li iskustva ili savjet vezan uz zimsku vožnju, slobodno ih podijelites nama.


Tekst: D.Matovac (SiB.hr)

 


Izdvojeno

Reci što misliš!