Lifestyle / Cinestar

Recenzija: "Dečko, dama, kralj, špijun"

Recenzija:

"Dečko, dama kralj, špijun" je anti-Bournovski, anti-Bauerovski i sigurno-anti Bondovski film. Ovo je pravi špijunski triler koji se približio klasicima ovoga žanra.

46-godišnji švedski redatelj Thomas Alfredson na veliku je scenu stupio prije 3 godine kada je režirao filmsku adaptaciju jednog od najuspješnijih švedskih romana /"Neka uđe onaj pravi/" Josna Ajvida Lindqvista. Nakon velikog uspjeha te vampirske drame preuzeo je redateljsku palicu u još jednoj adaptaciji.

/"Tinker-Tailor-Soldier-Spy-Poster-Quad/"

Ovaj put se radi o špijunskoj drami /"Dečko, dama, kralj špijun/" autora Johna le Carrea koji je roman temeljio na svojim iskustvima rada u britanskoj tajnoj službi tijekom 50-tih i 60-tih godina prošloga stoljeća.

U predvečerje hladnoga rata, vođa MI6 Control (izvrsni John Hurt) postaje svjestan postojanja /"krtice/" u svojim redovima. Operacija u kojoj se trebao uloviti špijun završava neuspješno te Control sa svojim najodanijim suradnikom Georgeom Smileyem (Oldman) biva prisiljen dati ostavku. Godinu poslije, Ricky Tarr (Hardy), terenski agent koji je prije bio pod Controlovim zapovjedništvom, dolazi s dokazom kako zaista postoji špijun unutar njihove organizacije. Control, svjestan da ne može nikome vjerovati obraća se Smileyu za pomoć. Smiley, unatoč mirovini pokreće svoju istragu te se nađe zapleten u kompleksnu mrežu laži, prijevara i zataškavanja koji prijete dovesti svijet na rub još jednoga rata.

/"Dečko, dama kralj, špijun/" je anti-Bournovski, anti-Bauerovski i sigurno-anti Bondovski film. Ovo je pravi špijunski triler koji se približio klasicima ovoga žanra. Bez velikih eksplozija, nuklearnih prijetnji i sa vrlo malo pucnjave naći ćete se kako sjedite na rubu sjedala bez da ste to primjetili. DDKŠ gradi svoju napetost kroz odličnu priču koja pomiješana sa junakovim flashbackovima drži gledatelja konstantno napetim. Ovo je slojevit, dubok i zahtjevan film, ali redatelj Thomas Alfredson sa svojom ekipom scenarista nije napravio greške i dopustio filmu da bude prezapetljan.

Usprkos odličnoj priči i temi, DDKŠ bi bio promašaj bez odlične glumačke ekipe. Na svu sreću Alfredson je i ovdje odradio odličan posao i sastavio postavu glumaca koji svi pristaju svojim likovima. Sigurno znate što možete očekivati od prekaljenih veterana Oldmana, Hurta i Firtha (nisam siguran kada je točno Firth prešao sa likova romantičnih momaka na špijune, ali promjena je svakako dobrodošla), ali iznenađenje su sigurni i uvjerljivi nastupi Toma Hardya i Benedicta Cumberbatcha, koji svojom energijom i mladošću predstavljaju ravnotežu i kontrast starijoj ekipi.

Trailer 1

No, prije svega ovo je Oldmanow show i on je vrhunac filma. Glumeći Smileya praktički ne progovara privh 20 minuta filma, čak i nakon toga su njegove riječi limitirane i proračunate, a ipak cijelo vrijeme dominira situacijom. On je izvanredno miran i odaje dojam da ga morate stalno pažljivo slušati. Ovo je vrlo zahtjevna uloga i mišljenja sam da je ne bi moglo puno glumaca odigrati. Alfredson se puno kockao s polaganjem filma na Oldmanova pleća, no legenda britanskog glumišta mu je sve to vratila, čak i s kamatama.

Nakon što završi odjavna špica gledatelj stvarno može otići zadovoljan s onime što je vidio. Smileyev svijet je daleko od blještavila i glamura na koje smo navikli gledati kod špijuna. Nema lijepih žena i martinija na vidiku, samo birokratska stvarnost, pohlepa i situacije gdje svatko radi za sebe i svoju reputaciju a ne za državu koja sve to plaća.

Alfredsonova sigurna ruka, odlična glumačka ekipa, scenarij bez rupa,jednostavno u ovom filmu sve funkcionira a i 4 nominacije za Oscara govore dosta o kvaliteti filma, tako da je ovo preporuka za sve filmoljupce, uživati ćete.

OCJENA : 8/10

Trailer 2

/"Dečko, dama kralj, špijun/" (Tinkler Tailor Soldier Spy)