Lifestyle / Cinestar

Recenzija: Nemoguća misija 4 Protokol duh (2011)

Ovaj film se čekao dosta dugo, za neke i predugo, a sada kada je napokon tu! Jeste li spremni za najbolji akcijski film godine?

„Nemoguća misija-protokol Duh“ je četvrti film u vrlo uspješnoj franšizi u kojoj  Tom Cruise utjelovljuje tajnog agenta Ethana Hunta, jednog od najboljih špijuna agencije IMF. Tokom cijelog serijala Hunt evoluira od „usamljenog vuka“, čovjeka koji sve probleme rješava sam, do ovog dijela u kojem mora napokon postati pravi vođa svoje ekipe.

Nakon uspješnog zadatka u Vatikanu u trećem dijelu, Ethan je sa svojim timom u potrazi za supertajnim informacijama gdje ih potraga za njima dovede u Kremlin, samo središte Rusije. Operacija polazi po zlu kada je njihov plan sabotiran od strane ruskog ekstremista Kurta Hendricksa. Događaji koji slijede navedu američkog predsjednika da pokrene protokol Duh i raspusti cijeli IMF. Ethan i njegov tim, koji uključuje kompjuterskog geeka Benji Dunna (odlični Simon Pegg), te agente Jane Carter (seksi Paula Patton) i Williama Brandta (Jeremy Renner), napušteni od svih,  jedina su nada za spriječavanje demonskog plana Hendricksa koji bi na kraju doveo do  nuklearnog rata između dviju velesila, Amerike i Rusije.

Pogledajte: Kino program - CINESTAR Osijek
Pogledajte: Kino program + NAGRADNA IGRA - Cineplexx Osijek

Nakon relativno razočaravajućeg drugog nastavka serijal je trebao nasušno potrebu za novim idejama i kreativnošću. Sve to je donio u trećem dijelu superuspješni redatelj J.J. Abrams, jedan od najtalentiranijih autora današnjice (dovoljno se prisjetiti njegovih serija „Alias“ i „ Izgubljeni“). Odlično balansirajući između romantičnog zapleta i akcijskih sekvenci vratio je „Nemoguću misiju“ na pravi put i udario odlične temelje za četvrti dio. Iako su mnogi strahovali za „MI 4" izborom svog nasljednika i ostajanjem u ulozi producenta Abrams je opet spasio stvar.

Iako Bradu Birdu nije ovo redateljski prvijenac, ovo je njegovo prvi izlet u akcijski svijet. Birdovi prijašnji radovi uključuju „Željeznog diva“, „Izbavitelje“ i „Ratatouille“. Dovoljno je spomenuti da su zadnja dva dobila Oscare za najbolje animirane filmove i to dovoljno govori o kakvom se geniju radi tako da Abrams i Cruise nisu uopće sumnjali u njegov talent i potencijal da će snimiti odličan film.

Tom Cruise nakon brojnih problema u privatnom životu (sa suprugom Katie Holmes i aferama oko scijentologije) te loših filmova („Lions for Lambs“, „Valkyrie“ i „Knight and Day“) se napokon vratio ulozi koja mu možda i najbolje leži. Glumeći Ethana Hunta vidi se da opet uživa i s lakoćom nas opet uvlači u taj tajni svijet špijuna. Odličnu potporu opet mu daje nenadmašni Simon Pegg koji je svojim dosjetkama i šarmom smiješniji dio tima. Paula Patton u ulozi seksi i ubojite Jane Carter je melem za oči dok Renner  sa ovom ulogom pokazuje ranjivost koju nismo imali ranije priliku vidjeti.  Sa svojim zaokruženim nastupima cijela glumačka ekipa je još jedan veliki plus i nadam se da ćemo ih i dalje gledati u nekim budućim nastavcima. Simpatična stvar  je i nastup nekolicine hrvatskih glumaca u manjim sporednim ulogama.

Mogao bih ja tu sad još pisati štošta, ali zaključak bi bio samo jedan: odličan redatelj, fenomenalni glumci, akcija od koje zastaje dah (posebno obratiti pozornost na scenu Huntovog penjanja na Burj Khalifu, najvišu zgradu na svijetu) su garancija da je MI 4  film koji jednostavno morate pogledati.  Jer ako ste ljubitelj akcije, špijuna i bondovske akcije bolji božićni poklon niste mogli dobiti.

[important title=INFO]Mission: Impossible - Ghost Protocol (2011)

133 min  -  Akcija | Advanturea | Triler

Redatelj: Brad Bird