Lifestyle / Cinestar

Filmska recenzija: Captain America - najstariji super junak u kinima [VIDEO]

Amerika je oduvijek bila poznata po super junacima, a najnoviji iz studia Marvel dolazi u naša kina. Provjerite što je ovaj junak sposoban učiniti kako bi spasio svijet.

Od izlaska prvog Iron Mana 2008. studio Marvel polako je krenuo u skupljanje svojih superjunaka u jedan film „The Avengers" ( Osvetnici) kojem se izlazak planira za ljeto 2012. Zadnji dio u popunjavanju te slagalice je Kapetan Amerika: Prvi Osvetnik, najstariji Marvelov superjunak, predstavljen daleke 1940. godine. Film ugodno zadržava taj originalni štih i pruža jednu solidnu uvertiru u priču i postanak Kapetana Amerike.

Kao što sam prethodno rekao film je smješten u rane 1940-e, gdje se Steve Rogers (Evans), mršavi astmatičar pokušava 5 puta prijaviti za američku vojsku, no svaki put ga odbiju zbog njegova lošeg zdravlja. Tijekom posljednjeg pokušaja, njegova upornost i želja privuku pozornost dr. Erskinea (Tucci), njemačkog znanstvenika koji je pobjegao u Ameriku kako bi u suradnji sa američkom vojskom koristivši super-serum stvorio novu generaciju super-vojnika s impresivnom snagom i osobinama. Rodgers biva uspješno pretvoren u super-vojnika, no njemački špijun ubija dr. Erskinea i ostavlja tako Rogersa kao jedinog stvorenog super-vojnika.

Sa svojim novim moćima kreće u Europu, u misiju spašavanja svojeg prijatelja Barnesa iz vojničkog logora. Na tom putu sreće zlikovca goreg od Hitlera,

Johanna Schmidta, poznatijeg kao Red Skull (Crvena Lubanja), koji je također koristio Erskineov serum, ali prije njegova usavršavanja te je time stvorio svoj sadašnji oblik. Kao i svaki negativac, i on ima svoj plan osvajanja svijeta te američka vojska odabire Kapetana Ameriku i njegovu ekipu da ga zaustavi u tom naumu.

„Kapetan Amerika" je jedinstven među recentnim filmskim adaptacijama stripa jer ga njegov vizualni izgled, mjesto i vrijeme radnje izdvajaju iz mase sličnih uradaka. Redatelj Joe Johnston, koji je režirao genijalnog „The Rocketeera" ranih 90-tih, stvorio je atmosferu sličnu kao i u stripu te je uspio dočarati svu patriotsku energiju koju su Amerikanci imali tijekom 2. Svjetskog rata.

Glavni glumci su adut ovoga filma. Chris Evans je uvjerljiv kao Kapetan Amerika, i u svojim nastojanjima i uvjerenjima da mora pomoći svojoj zemlji nas podsjeća na neka davna vremena. Za razliku od Tonya Starka iz Iron Mana, Rogers je vrlo usredotočen na svoje dobre namjere. Tommy Lee Jones je standarno genijalan i svojim kratkim nastupom i dosjetkama daje određenu dozu cinizma. Hugo Weawing (poznat iz Matrixa i Gospodara prstenova) je izvrsno odglumio transformaciju iz poremećenog zapovjednika u još luđeg zlikovca.

captain_america_movie495

Akcijske sekvence nisu tako raskošne i efektne kao u npr. Transformesima 3D, ali nisu puno lošije te se vidi da je budžet od 140 milijuna dolara dobro utrošen. Scenarij kojeg je pisalo nekoliko pisaca je odlično složen i dosta je živahan i humorističan na nekim mjestima. „Kapetan Amerika" je odlično snimljen i pun boja, tako da je redatelj dosta dobro dočarao svoje nostalgične ideje i koncepte.

Kako se sezona ljetnih blockbustera bliži kraju može se reći da „Kapetan Amerika: prvi Osvetnik" nije najbolji film u sezoni, ali za obične gledatlje pruža solidnu zabavu, dok za ljubitelje super-junaka je, naravno, must-see film.

OCJENA: 6.5/10

124 min - Akcija |Avantura | Sci-Fi

Redatelj: Joe Johnston