Lifestyle / Cinestar

Filmska recenzija: Pirati s Kariba - Nepoznate plime

Nakon prva tri filma činilo se da je serijal „ Pirati s Kariba" savršeno zaokružen, ali pomama za još jednim financijskim profitom navela je Disney studio da se krene u snimanje četvrtog nastavka.

Nema više Keire Knightley i Orlanda Blooma, Gore Verbinski je redateljsku stolicu prepustio Robu Marshallu, ali je najvažniji lik ovdje, Johnny Depp i njegov Jack Sparrow.

Film započinje još jednim Jackovim bijegom od britanskih vlasti gdje završava na brodu Queen Anne's Revenge kojem je kapetan zloglasni Crnobradi. Crnobradi je u potrazi za Fontanom mladosti, izvorom vječnog života. U toj potrazi pomaže mu njegova (navodna) kćer Angelica (Penelope Cruz), s kojom Sparrow ima neraščićene odnose iz prošlosti. No, zloglasni gusar nije jedini koji želi pronaći Fontanu. Tu su još britanski kralj čiju ekspediciju vodi Jackov rival, kapetan Barbossa (Geoffrey Rush) te španjolska ekspedicija poslana od strane španjolskog kralja koji Fontanu želi za sebe. Kako im se putevi isprepleću, tri grupe se moraju suočiti s mnogim opasnostima na putu, od kojih su najopasnije morske sirene, čije suze trebaju za pronalazak Fontane.

Gore Verbinski se maknuo iz zahtjevne redateljske stolice i svoj posao prepustio dobropoznatom Robu Marshallu, koji u karijeri ima neka izvrsna ostvarenja (Chicago, Annie) kao i neke promašaje (Devet). Iako je ovdje predstavio nešto novo i donio dašak potrebne svježine u serijal, ipak je pao na najvažnijem dijelu, stvaranju i održavanju onog avanturističnog duha kojeg su prošla tri dijela posjedovala. Možda je razlog u smanjenom budžetu kojeg je film imao ili novim glumcima, ali film nije dostigao razinu svojih prethodnika, bar što se zabavnoga dijela tiče.

Najslabiji dio filma je naravno scenarij. Zbog nekog čudnog razloga previše su toga prekopirali iz romana, koji je po stilu i sadržaju bitno drugačiji nego cijeli ovaj brand. S tim su zapravo maknuli onu jednostavnost koju je serijal imao. Dovoljno je pogledati prvi dio i odmah se vidi očita razlika.

Skoro sve akcijske scene su rađene s lošim osvjetljenjem i čudnim kutevima kamere. S iznimkom uvodnog bijega i sekvenci sa sirenama, u većini trenutaka fali akcijski štih.

{youtube}zNiFvUWPMXk{/youtube}

Depp i ovdje dominira te naravno ostaje zaštitno lice filma. Njegov nastup je opet izvrstan i ako zbog čega treba pogledati film to je on. Dobru podršku mu daje Geoffrey Rush, koji ovdje ima zapaženiju i važniju ulogu nego u prethodnim dijelovima. Penelope Cruz je trebala na neki način zamjeniti Keiru Knightley, ali je pala na tom zadatku, slab nastup je možda rezultat njene trudnoće tijekom snimanja filma. Ian Mcshane, koji je svoju ulogu Crnobradog dobio zbog odlične glume u Deadwoodu, se solidno drži kao glavni negativac, no nije ni približno uvjerljiv kao Bill Nightly i njegov Davy Jones.

Zaključak je da su ovi Pirati s Kariba miks frustracije i zabave. Film je imao puno potencijala, ali zbog lošeg scenarija, nepotrebnih trenutaka i nedostatka kemije taj potencijal nije i ispunio. Svi koji ga se odluče gledat oduševiti će se Deppom ali on kao jedini adut je jednostavno premalo za ovakav film.

OCJENA: 5.5/10

137 min - Akcija | Avantura | Fantazija

Redatelj: Rob Marshall