Osijek 2020 - o kulturi otvoreno na dan odluke

Osijek 2020 - o kulturi otvoreno na dan odluke

bum tres lipa ples 15

EPK 2020. Osijek, Rijeka, Pula ili Dubrovnik? Danas tijekom popodneva saznat ćemo koji će od hrvatskih gradova odnijeti titulu Europske Prijestolnice Kulture 2020.

Za one kojima je promaknulo, riječ je o projektu kojim se želi istaknuti bogatstvo i raznovrsnost europskih kultura, jačati kulturne veze koje povezuju Europljane, povezati stanovnike različitih europskih država, promovirati njihovu multikulturalnost i višejezičnost kao i uzajamno razumijevanje te potaknuti osjećaj europskog građanstva.

Komisija je obišla kandidirane gradove, podnijela izvješća, a u iščekivanju konačne objave, mi Vam donosimo intervju s jednim od osnivača kulturne udruge Phonogram. Što nam kulturno ima za reći Darko Bošnjak, u nastavku…

Na koji način Phonogram doprinosi jačanju kulturne scene i na koje ste prepreke naišli u dosadašnjem djelovanju?

O) Mi se bavimo promicanjem nezavisne glazbene kulture i shodno tome smo se koncentrirali na organizaciju koncerata, tematskih glazbenih večeri i izložbi s naglaskom na glazbenu kulturu. Iako su reakcije na naše aktivnosti pozitivne, moramo priznati da se susrećemo s već prepoznatljivom osječkom letargičnošću u smislu slabijeg odaziva na događanja, ne samo naša nego i ostalih organizatora. Svi nezavisni organizatori glazbenih događanja u Osijeku to rade zbog manjka sadržaja, zbog publike i jer žele pomaknuti osječku scenu s mrtve točke, no nerijetko se dogodi da posjetitelji ne pokažu interes i ti organizatori onda krpaju financijske nedostatke iz svojih sredstava. Ono što je najbolnije je što isti ti ljudi koji ne iskazuju interes za događanja, poslije govore kako tih događaja nedostaje što je svojevrsni paradoks s kojima se većina ljudi koji nešto pokušava napraviti u ovom gradu susreće.

Phonogram je na osječkoj kulturnoj sceni dvije godine, jeste li u tom razdoblju primijetili pomake na kulturnoj sceni koji bi mogli utjecati na osvajanje titule EPK?

O) U tom vremenu se osim nas pojavilo još nekoliko organizacija koje se bave organizacijom koncerata tako da se sada gotovo svaki vikend održava neki koncertni događaj, što je u svakom slučaju veliki napredak na tom području. Osim koncerata primijetio sam da su se stvari pomaknule i na ostalim područjima kulture prvenstveno zahvaljujući udrugama koje djeluju na području kulture. Tu se svakako može istaknuti ReArt festival koji ima veliki potencijal promaknuti se u prepoznatljivu značajku grada Osijeka. Unatoč pozitivnim pomacima, smatram da je to ispod razine na kojoj bi grad veličine i reputacije Osijeka trebao biti.

Je li 'problem' Osijeka nezainteresiranost građana ili nedovoljna aktivnost institucija koje mogu utjecati na promjene?

O) Kao što sam prije spomenuo, Osijek je postao prepoznatljiv po letargiji i pasivnosti. Događanja ima, ali nema dovoljno zainteresiranih ljudi. Kada bi bilo više ljudi koji podržavaju postojeća događanja, omogućio bi se razvoj kulturne scene i bilo bi više kvalitetnih događaja. Mislim da se ne gura dovoljno alternativna kultura u odnosu na institucionaliziranu kulturu i da se ne radi dovoljno na približavanju kulture mladim ljudima.
Osim u Phonogramu, aktivan si i na „skateboarding“ sceni, koja je također dio osječke kult.scene i brenda. Može li se, i na koji način, poraditi na tom području u svrhu jačanja osječke kulturne prepoznatljivosti?

*Pannonian Challange je već godinama najpopularniji događaj u gradu koji privlači ogroman broj posjetitelja iz Osijeka, Hrvatske i svijeta. Logično je da se napravi korak dalje u tom smjeru, a to uključuje proširenje i nadogradnja postojećeg skate parka te izgradnja skate parka zatvorenog tipa koji bi zasigurno dodatno pridonio razvoju i atraktivnosti ekstremnog sporta u Osijeku. Čudi me da grad to još nije prepoznao i da ne zna bolje iskoristiti ovoliki potencijal.

Koji bi, po tvome mišljenju, trebali biti glavni kriteriji za osvajanje titule EPK i ispunjava li ih Osijek?

O) Bitno je da grad ima namjeru ulagati i promovirati sve aspekte kulture i u budućnosti, a ne da se ovo tretira kao jednokratna injekcija sredstava koja će se potrošiti i onda se sve vratiti na staro. Može li Osijek u potpunosti iskoristiti potencijal osvajanja titule EPK ne znam, ali se nadam da hoće.

Sinoć se u Barcelona pubu održalo predavanje i rasprava „Welcome EPK 2020: perspektiva supkulture – što možemo?“, o čemu će biti riječ i jesu li potrebni češći „eventi“ ovakvog tipa?

O) Na raspravi su se našli ljudi koji već godinama pokušavaju napraviti nešto na sceni alternativne kulture grada Osijeka te će se pokušati konkretnije identificirati problemi s kojima se susrećemo i kroz diskusiju doći do saznanja koja bi nam mogla pomoći u budućnosti. Ništa se neće promijeniti nakon jednog sastanka, niti mislim da bi češći sastanci mogli napraviti neku veliku razliku. Ono što je bitno je poduzimati akcije koje će uključivati ljude i približavati im kulturne sadržaje u nadi da će oni to prepoznati kao nešto vrijedno podržavanja.

I na kraju još samo kratko, je li Osijeku potrebna titula EPK i bi li ju znao iskoristiti?

O) Osvajanje titule bi svakako promijenilo stvari na bolje po pitanju kulturne ponude i eksponiranosti kulturnih sadržaja. Da li bi grad znao u potpunosti iskoristiti potencijal i iz toga mogao napraviti trajne promjene na bolje u kulturnoj sceni grada, možemo se samo nadati.

Razgovarala: Kristina Birovljević

   




Pratite SiB.hr bilo kad i bilo gdje! Posjetite naš mobilni portal m.sib.hr

Najave događaja

Petak

Subota

Nedjelja