Kultura / Koncerti - kultura

Izložbom 'Sve je samo reklama' i 'Operna noć' začinili OLJK

Izložbom 'Sve je samo reklama' i 'Operna noć' začinili OLJK

Muzej Slavonije Osijek izložbom „SVE JE SAMO REKLAMA" uključio se u program Osječkog ljeta kulture. Muzej „domaćin" i Muzej Vojvodine Novi Sad za posjetitelje OLJK-a pripremili su zanimljivu i originalnu izložbu koja sadržava i prikazuje segmente iz povijesti reklame u Vojvodini do 1941.godine.

Pojam reklame kao svojevrsni fenomen u razvoju ljudskog društva vrlo je kompleksan, kao i oblici kroz koje se ona ispoljavala u određenom razdoblju.Jasno je da se tijekom povijesti mijenjala i prilagođavala ovisno o potrebama poslovnog i društvenog života.

„Osobno mi je drago što je ova izložba dio manifestacije Osječkog ljeta kulture. S obzirom da je reklama vrlo zanimljiva, moji kolege i ja odlučili smo se na jedan ovakav postav. Izložba je koncipirana u deset cijelina, deset vrsta reklama za koje smo sasvim sigurni da su temelj marketinga onoga vremena." rekla je Ljubica Otić, jedna od autorica izložbe.

Iako su trgovci i obrtnici još u dalekoj prošlosti shvatili njezinu „moć", osnovne ideje suvremenog marketinga potiču iz druge polovice 19. i početkom 20. stoljeća. Shvatili su da je bitno privući potencijalne kupce pa su osmislili način na koji će to učiniti, ljepotom dizajna, ali i pravovremenim i dobro osmišljenim oglasom.

Jedna od najstarijih formi reklama bila je reklamna tabla ili cimer, zatim se pojavljuju novinski oglasi,reklamni listići,plakati,katalozi, kalendari, prospekti...

Revolucija je nastala prigodom širenja fotografije, novine su pune reklama, iskomercijalizirale su se, postale jednostavne. Objavljivanje fotografija trgovina ili njegovih vlasnika potpuno je označilo reklamu.

„U mnogim novinama je druga stranica postala ekskluzivni reklamni prostor, dok su ih najsmjeliji urednici plasirali i na naslovnoj strani."- rekao je Mirko Grlica suautor.

Početkom 20.stoljeća javljaju se svjetlosne reklame,a narednih desetljeća i radio reklame i kao i reklamni filmovi.
Izloženi materijal ilustrira bogatu reklamno- komercijalnu djelatnost trgovina, zanatskih radnji i tvrtki,što svjedoči o kontinuiranom razvoju marketinga na ovim prostorima,koji se odvijao pod europskim utjecajima.

Veselinka Marković povjesničarka i treća članica autorskog tima rekla je da su reklame uvijek održavale atmosferu, ukus i stil jedne epohe. One su odraz društvenog,privrednog i političkog života, ali i umjetničkih i kulturnih promjena i raznih događaja u određenom razdoblju. Ni danas ne možemo zamisliti dan bez reklame. Bilo dok se vozite autom pa Vas „napadaju i mame" ,odvraćaju pozornost raznim „akcijama", zatim na radiju gdje između jingle-a i jingle-a ima reklama, dok odete u kino , neposredno prije filma blok reklama traje gotovo 15 minuta, na televiziji. I još različitih oblika prikrivenog marketinga.

Reklama je jednostavno, moćna poluga poslovnog uspjeha.

 

OPERNA NOĆ koncert kolažno osmišljen kao glazbena poslastica bio je pun pogodak Osječkog ljeta kulture. Pod dirigentskom palicom Mladena Tutavca nastupili su solisti osječkog HNK-a, Vesna Baljak, Sanja Toth, Claudio Contini, Robert Adamček, Berislav Puškarić i kao gosti solisti, Valentina Fijačko i Domagoj Dorotić. Ovi operni "slavuji" uz zbor i orkestar opere HNK-a dirnuli su u srce publike. Pljeskom su ih bodrili i gotovo nakon svake izvedbe "dozivali" da se vrate na pozornicu. U gotovo sto minuta pomno odabranog repertoara, publika je uživala u glazbenoj perfektnosti.

Opere velikog veličanstvenog Verdija, činile su veći dio repertoara složenog od 14 točaka. No, bili su tu i Wagner, Kalman, Lehar, Tosti, Webber, Puccini i drugi.

Koncert je muzički pažljivo "izradio" dirigent Mladen Tutavac.

"Posljednjih smo dana imali puno proba i to po onim iznimno visokim temperaturama, ali drago mi je da publika može uživati u našem trudu. Pripremili smo za njih, arije iz opera i to one iz najljepše operne literature. Dotaknuli smo se najvećih imena iz povijesti opera."- rekao je Tutavac.

Svojim glasom, Domagoj Dorotić je u solo dionicama pokazao pjevačko umijeće na zavidnoj razini kao i besprijekornu muzikalnost. Publika mu nije ostala "dužna". Ovacija je bilo napretek. Izveo je dvije arije. Jednu iz opere ZEMLJA SMJEŠKA "Dein ist mein ganzes Herz...." I drugu iz Puccinijeve Tosce, ariju Cavaradossia "Recondita armonia".

"Pozdravljam sve Osječanke i Osječane iznimno mi je drago da sam večeras ovdje. Valentina i ja ćemo se kao gosti potruditi "začiniti" ovu večer. Iznimna mi je čast nastupiti večeras u osječkom Hrvatskom narodnom kazalištu. Ovi "ljetni" nastupi su dobra ideja, dobar PR i svojevrsni trening nama glazbenicima. Volim kad svojim "poslom" mogu uveseljavati ljude." –rekao je Dorotić.

Veliko ugodno iznenađenje priredila je i Valentina Fijačko, raskošnim glasom i sigurnim pjevom kao i svojim lijepo postavljenim sopranom. Sve je to upotpunila s mnogo scenskog šarma i glazbenog "komuniciranja" s publikom u izvedbi arije Sylve "Heia,in den Bergen" iz Kalmanove opere KNEGINJA ČARDAŠA.

"Meni je drago da sam u Osijeku. Uvijek mi je kad sam ovdje srce puno. Ovdje sam, u ovom kazalištu, provele prekrasne četiri sezone. Bilo bi mi drago da ovaj koncert potakne i "dovede" one znatiželjne, one koji nemaju inače naviku slušati operu."- sa smješkom, vidno dobro raspoložena, rekla je Fijačko.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Foto: Marin Franov/OLJK
Tekst: Martina Družinec/OLJK


Izdvojeno

Reci što misliš!