Izložbom 'Sve je samo reklama' i 'Operna noć' začinili OLJK
Muzej Slavonije Osijek izložbom „SVE JE SAMO REKLAMA" uključio se u program Osječkog ljeta kulture. Muzej „domaćin" i Muzej Vojvodine Novi Sad za posjetitelje OLJK-a pripremili su zanimljivu i originalnu izložbu koja sadržava i prikazuje segmente iz povijesti reklame u Vojvodini do 1941.godine.
Pojam reklame kao svojevrsni fenomen u razvoju ljudskog društva
vrlo je kompleksan, kao i oblici kroz koje se ona ispoljavala u
određenom razdoblju.Jasno je da se tijekom povijesti mijenjala i
prilagođavala ovisno o potrebama poslovnog i društvenog
života.
„Osobno mi je drago što je ova izložba dio manifestacije
Osječkog ljeta kulture. S obzirom da je reklama vrlo zanimljiva,
moji kolege i ja odlučili smo se na jedan ovakav postav. Izložba
je koncipirana u deset cijelina, deset vrsta reklama za koje smo
sasvim sigurni da su temelj marketinga onoga vremena." rekla
je Ljubica Otić, jedna od autorica izložbe.
Iako su trgovci i obrtnici još u dalekoj prošlosti shvatili
njezinu „moć", osnovne ideje suvremenog marketinga potiču iz
druge polovice 19. i početkom 20. stoljeća. Shvatili su da je
bitno privući potencijalne kupce pa su osmislili način na koji će
to učiniti, ljepotom dizajna, ali i pravovremenim i dobro
osmišljenim oglasom.
Jedna od najstarijih formi reklama bila je reklamna tabla ili
cimer, zatim se pojavljuju novinski oglasi,reklamni
listići,plakati,katalozi, kalendari, prospekti...
Revolucija je nastala prigodom širenja fotografije, novine su
pune reklama, iskomercijalizirale su se, postale jednostavne.
Objavljivanje fotografija trgovina ili njegovih vlasnika potpuno
je označilo reklamu.
„U mnogim novinama je druga stranica postala ekskluzivni
reklamni prostor, dok su ih najsmjeliji urednici plasirali i na
naslovnoj strani."- rekao je Mirko Grlica suautor.
Početkom 20.stoljeća javljaju se svjetlosne reklame,a narednih
desetljeća i radio reklame i kao i reklamni filmovi.
Izloženi materijal ilustrira bogatu reklamno- komercijalnu
djelatnost trgovina, zanatskih radnji i tvrtki,što svjedoči o
kontinuiranom razvoju marketinga na ovim prostorima,koji se
odvijao pod europskim utjecajima.
Veselinka Marković povjesničarka i treća članica autorskog tima
rekla je da su reklame uvijek održavale atmosferu, ukus i stil
jedne epohe. One su odraz društvenog,privrednog i političkog
života, ali i umjetničkih i kulturnih promjena i raznih događaja
u određenom razdoblju. Ni danas ne možemo zamisliti dan bez
reklame. Bilo dok se vozite autom pa Vas „napadaju i mame"
,odvraćaju pozornost raznim „akcijama", zatim na radiju gdje
između jingle-a i jingle-a ima reklama, dok odete u kino ,
neposredno prije filma blok reklama traje gotovo 15 minuta, na
televiziji. I još različitih oblika prikrivenog marketinga.
Reklama je jednostavno, moćna poluga poslovnog
uspjeha.
OPERNA NOĆ koncert kolažno osmišljen kao
glazbena poslastica bio je pun pogodak Osječkog ljeta kulture.
Pod dirigentskom palicom Mladena Tutavca nastupili su solisti
osječkog HNK-a, Vesna Baljak, Sanja Toth, Claudio Contini, Robert
Adamček, Berislav Puškarić i kao gosti solisti, Valentina Fijačko
i Domagoj Dorotić. Ovi operni "slavuji" uz zbor i orkestar opere
HNK-a dirnuli su u srce publike. Pljeskom su ih bodrili i gotovo
nakon svake izvedbe "dozivali" da se vrate na pozornicu. U gotovo
sto minuta pomno odabranog repertoara, publika je uživala u
glazbenoj perfektnosti.
Opere velikog veličanstvenog Verdija, činile su veći dio
repertoara složenog od 14 točaka. No, bili su tu i Wagner,
Kalman, Lehar, Tosti, Webber, Puccini i drugi.
Koncert je muzički pažljivo "izradio" dirigent Mladen
Tutavac.
"Posljednjih smo dana imali puno proba i to po onim iznimno
visokim temperaturama, ali drago mi je da publika može uživati u
našem trudu. Pripremili smo za njih, arije iz opera i to one iz
najljepše operne literature. Dotaknuli smo se najvećih imena iz
povijesti opera."- rekao je Tutavac.
Svojim glasom, Domagoj Dorotić je u solo dionicama pokazao
pjevačko umijeće na zavidnoj razini kao i besprijekornu
muzikalnost. Publika mu nije ostala "dužna". Ovacija je bilo
napretek. Izveo je dvije arije. Jednu iz opere ZEMLJA SMJEŠKA
"Dein ist mein ganzes Herz...." I drugu iz Puccinijeve Tosce,
ariju Cavaradossia "Recondita armonia".
"Pozdravljam sve Osječanke i Osječane iznimno mi je drago da
sam večeras ovdje. Valentina i ja ćemo se kao gosti potruditi
"začiniti" ovu večer. Iznimna mi je čast nastupiti večeras u
osječkom Hrvatskom narodnom kazalištu. Ovi "ljetni" nastupi su
dobra ideja, dobar PR i svojevrsni trening nama glazbenicima.
Volim kad svojim "poslom" mogu uveseljavati ljude." –rekao
je Dorotić.
Veliko ugodno iznenađenje priredila je i Valentina Fijačko,
raskošnim glasom i sigurnim pjevom kao i svojim lijepo
postavljenim sopranom. Sve je to upotpunila s mnogo scenskog
šarma i glazbenog "komuniciranja" s publikom u izvedbi arije
Sylve "Heia,in den Bergen" iz Kalmanove opere KNEGINJA
ČARDAŠA.
"Meni je drago da sam u Osijeku. Uvijek mi je kad sam ovdje
srce puno. Ovdje sam, u ovom kazalištu, provele prekrasne četiri
sezone. Bilo bi mi drago da ovaj koncert potakne i "dovede" one
znatiželjne, one koji nemaju inače naviku slušati operu."-
sa smješkom, vidno dobro raspoložena, rekla je Fijačko.
Sadržaj se nastavlja...
Upravo se čita
-
Na predstojećem izboru Miss Universe Hrvatske 2024. natječe se 15 lijepih i pametnih djevojaka
-
-
Na području cijele Policijske uprave osječko-baranjske 19. travnja će se provesti pojačani 24-satni nadzor brzine kretanja vozila
Izdvojeno
-
Ukupno je u Hrvatskoj 399 lokacija s kamerama, a u Slavoniji i Baranji je njih 79
-
Bez obzira na poskupljenje općenitih životnih troškova, studenti u Osijeku imaju privilegiju relativno stabilnih cijena najma stanova
-
Olga ne planira napustiti Osijek, a u Ukrajinu odlazi samo u okviru posjeta rodbini i prijateljima
-
Reci što misliš!